14 Μαΐου 2024

Ισχυρές οι αποπληθωριστικές τάσεις τον Ιανουάριο του 2015

Ισχυρές οι αποπληθωριστικές τάσεις τον Ιανουάριο του 2015

Ισχυρές οι αποπληθωριστικές τάσεις τον Ιανουάριο του 2015 φαίνονται από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, τα οποία συγκεκριμένα έδειξαν τα ακόλουθα:Αποπληθωρισμός

Από τη σύγκριση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΓΔΤΚ) του μηνός Ιανουαρίου 2015, προς τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2014 προκύπτει μείωση 2,8%, έναντι μείωσης 1,5%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
Διαπιστώνουμε δηλαδή τάσεις εντονότερου αποπληθωρισμού.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Ιανουάριο 2015 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο 2014, παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι μείωσης 1,2%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους – ξανά οι ενδείξεις δεν είναι ενθαρρυντικές.

Ανάλυση μεταβολών Δείκτη Τιμών Καταναλωτή μηνός Ιανουαρίου 2015

I. Σύγκριση Ιανουαρίου 2015 με Δεκέμβριο 2014
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 1,4% τον μήνα Ιανουάριο 2015 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2014, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 14,2% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
β) Κατά 1,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης.
γ) Κατά 3,4% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
δ) Κατά 0,3% της ομάδας «Υγεία», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των παραϊατρικών υπηρεσιών.
ε) Κατά 3,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των καυσίμων αυτοκινήτου (βενζίνη) και της μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνα.
στ) Κατά 0,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των προσωπικών ειδών εξαιτίας των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.

2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,4% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα νωπά ψάρια, ελαιόλαδο και νωπά λαχανικά. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα πουλερικά και στο αρνί και κατσίκι.
β) Κατά 0,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα οινοπνευματώδη ποτά.

>>>•<<<

Ίσως σας ενδιαφέρουν τα ακόλουθα άρθρα:

✎ Οι 300 υπέρ της Ελλάδος!
✎ Πρόγραμμα επιδότησης (έως 50%) για Υφιστάμενες επιχειρήσεις
✎ Πρόγραμμα επιδότησης (έως 100%) για ανέργους, για ίδρυση επιχείρησης

• Σκέφτεσαι Σεμινάρια; … Εὐεπιχειρεῖν !

• Άλλα σημαντικά Νέα

Related posts