19 Απριλίου 2024

Κίνα & Ναυτιλία: Πρόγραμμα μαμούθ για να ισχυροποιήσει την ποντοπόρο ναυτιλία και τα ναυπηγεία

Κίνα & Ναυτιλία: Πρόγραμμα μαμούθ για να ισχυροποιήσει την ποντοπόρο ναυτιλία και τα ναυπηγεία

Κίνα & Ναυτιλία: Με ένα πρόγραμμα μαμούθ, που περιλαμβάνει επιδοτήσεις αποσύρσεων πλοίων και δανειοδοτήσεις για ναυπήγηση νέων η Κίνα φιλοδοξεί να κατακτήσει την κορυφή στην διεθνή ναυτιλιακή πυραμίδα. Ναυτιλία

Κι αυτό την ώρα που σύμφωνα με μελέτη του Lloyd’s Register, Qinetiq and Strathclyde University με τίτλο: «Global Marine Trends 2030». το θαλάσσιο εμπόριο, θα υπερδιπλασιαστεί μέχρι το 2030 και από 9 δισ. τόνους σήμερα, θα κυμανθεί από τα 19 μέχρι και τα 24 δισ. τόνους. Στην ίδια μελέτη προβλέπεται ότι θα υπάρξει πρωτιά της Κίνας, με σχεδόν το ένα στα τέσσερα εμπορικά πλοία να είναι κινεζικών συμφερόντων μέχρι το 2030. Ουσιαστικά στη άτυπη αυτή ναυμαχία οι Κινάζοι θέλουν να πάρουν κεφάλι από τους Ευρωπαίους, ώστε να έχουν πλήρη καθετοποιημένη διαδικασία για την οικονομία τους. Δηλαδή από την παραγωγή στα Κινεζικά εργοστάσια, στην διάθεση μέσω των μεγάλων θαλάσσιων δρόμων που θα απολήγουν ακόμα κια σε κινεζικής ιδιοκτησίας λιμάνια…

Σύμφωνα μάλιστα με την παραπάνω μελέτη, σε ότι αφορά στα containerships, οι ευρωπαϊκές χώρες θα δουν τα μερίδιά τους από 48% το 2010 να πέφτουν στο 29,5% με 35,6% το 2030, ενώ το μερίδιο της Κίνας θα αυξηθεί από 18,3% σήμερα στο 29,5% με 35,6% και αυξημένα μερίδια θα έχουν και οι χώρες της Μέσης Ανατολής, αλλά και της Λατινικής Αμερικής.

Η μάχη των ναυπηγείων

Αντίστοιχα στο ναυπηγικό τομέα η Κίνα προσπαθεί να κρατηθεί απέναντι στην Κορέα, όπου η ναυπηγική βιομηχανία είναι θέμα πρώτης προτεραιότητας. Οι Κινέζοι μπήκαν δυναμικά στο ναυπηγικό χάρτη από τα μέσα του 2000, με στόχο την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία., επιδοτώντας μονάδες οι οποίες επλήγησαν από τη μείωση της ναυπηγικής δραστηριότητας την τριετία 2010-2012.

Σε διεθνές επίπεδο, η κινεζική ναυπηγική βιομηχανία φαίνεται να διατηρεί προς το παρόν -τουλάχιστον- την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων και dwt, καθώς σύμφωνα με το διεθνή ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson το βιβλίο παραγγελιών της κινεζικής ναυπηγικής βιομηχανίας ανέρχεται σε 2.060 πλοία, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 120.865.743 dwt, ενώ η Κορέα να ακολουθεί με 850 πλοία, 72.224.836 dwt. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία με 823 πλοία, 55.068.243 dwt.

Και στη διάρκεια του εννεαμήνου του 2013 τα κορεατικά ναυπηγεία ήρθαν δεύτερα, πίσω από τους Κινέζους. Κέρδισαν νέες παραγγελίες αυξημένες κατά 98,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα και ανήλθαν στους 10,87 εκατ. CGT έναντι 5,76 εκατ. CGT. Οι νέες παραγγελίες σε κορεατικά ναυπηγεία αποτελούν το 36% των συνολικών παραγγελιών. Οι Κινέζοι όμως κέρδισαν το 38,7% των νέων παραγγελιών.

Ωστόσο, στη διάρκεια του 2012 τα κορεατικά ναυπηγεία κατέκτησαν την πρώτη θέση σε ό,τι αφορά τις νέες παραγγελίες του έτους αυτού. Πιο συγκεκριμένα, οι Κορεάτες ναυπηγοί έκλεισαν, σύμφωνα με την Κορεατική Ενωση Ναυπηγείων, παραγγελίες 7,5 εκατ. CGT, αξίας 29,9 δισ. δολ ή ποσοστό 35% του συνολικού αριθμού παραγγελιών αφήνοντας την Κίνα στη δεύτερη θέση με παραγγελίες 7,1 CGΤ, αξίας 15,5 δισ. δολ.

Στο πλαίσιο αυτό εγγράφεται η απόφαση της China Cosco Holdings, ο ναυτιλιακός βραχίονας της Cosco Group να προχωρήσει σε ένα από τα μαζικότερα ναυπηγικά προγράμματα της Ιστορίας, στοχεύοντας στην ανανέωση του στόλου της με έως και 100 νέα ποντοπόρα πλοία, σύμφωνα με πηγές από το Πεκίνο.

Η δημοσιοποίηση των προθέσεων αυτών έγινε μέσω ανακοίνωσης στο στο Shanghai Stock Exchange, όπου σημειωνόταν ότι το διοικητικό του συμβούλιο ενέκρινε κατ΄ αρχήν την παραγγελία 9 ποντοπόρων. Είναι προφανές ότι η διοίκηση της εταιρίας προσπαθεί να αποκρούσει την κριτική που έχει δεχτεί λόγω και των ζημιογόνων χρήσεων για δύο χρονιές που έχει καταγράψει στο φόντο και των αλλαγών στην ηγεσία του Κομμουνιστικού Κόμματος….

Σύμφωνα με δημοσιεύματα στο διεθνή τύπο , στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, ο όμιλος προβαίνει σε αλλεπάλληλες δεσμεύσεις θέσεων σε μικρότερα κυρίως κινεζικά ναυπηγεία καθώς τα μεγαλύτερα δεν έχουν ελεύθερες σκάρες πριν το 2016. Παράλληλα προχωρά στην διάθεση προς διάλυση δεκάδων παλαιότερων ποντοπόρων επωφελούμενος από την κρατική επιδότηση με 247 δολάρια ανά τόνο του scrapping.

Η Cosco ελέγχει άμεσα ή έμμεσα και διαχειρίζεται ιδιόκτητο ή ναυλωμένο στόλο 588 ποντοπόρων πλοίων συνολικής μεταφορικής δυναμικότητας 39 εκατ. dwt σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson Research Services.

πηγή reporter.gr

Related posts