Μικρή και ασθενική αύξηση τζίρου στο λιανεμπόριο τον Ιούλιο: Ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο λιανικό εμπόριο, κατά το μήνα Ιούλιο 2014 και σε ετήσια βάση, σημείωσε αύξηση κατά 1,5%, ενώ σε σύγκριση µε το δείκτη του Ιουνίου 2014 σημείωσε μείωση κατά 0,7%.
Αυτά κατέγραψε η ΕΛΣΤΑΤ, όπως επίσης και σε επίπεδο όγκου, όπου τον Ιούλιο του 2014, ο Δείκτης Όγκου στο λιανικό εμπόριο, σημείωσε αύξηση κατά 4,8% έναντι του Ιουλίου 2013 (δηλαδή σε ετήσια βάση), ενώ σε σύγκριση µε το δείκτη του Ιουνίου 2014 σημείωσε αύξηση κατά 2,8%.
Εδώ τι είναι σημαντικό; Τι παρατηρούμε; Ότι η αύξηση τον Ιούλιο σε επίπεδο τιμών (τζίρος) ήταν οριακή σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2013, ενώ με τον Ιούνιο του 2014 παρουσίασε και μείωση, παρόλο που μεταξύ Ιουνίου και Ιουλίου, ο Ιούλιος είναι τουριστικότερος μήνας, άρα, θα προσδοκούσαμε καλύτερη επίδοση τον Ιούλιο έναντι του Ιουνίου.
Επιπλέον, για να υπάρξει αυτή η έστω οριακή αύξηση του τζίρου κατά 1,5%, χρειάστηκε να αυξηθεί ο όγκος πωλήσεων κατά 4,8%, ενδεικτικό ότι οι έμποροι, δίνουν φθηνότερα τα προϊόντα τους σε μια προσπάθεια να διατηρήσουν το τζίρο τους · βέβαια εδώ, τίθεται το θέμα, πόσο οικονομικά υγιές είναι αυτό: προφανώς εξαρτάται από τα περιθώρια κέρδους που έχει κανείς – εάν τα περιθώρια κέρδους είναι ήδη χαμηλά, μπορεί και να είναι επικίνδυνο για τις επιχειρήσεις.
Αυτό πρέπει να κρατήσουμε και είναι χαρακτηριστικό λοιπόν πάνω σε αυτό που συζητάμε, ότι ο όγκος πωλήσεων τον Ιούλιο του 2014 αυξήθηκε κατά 2,8% από τον προηγούμενο μήνα (Ιούνιο 2014), αλλά ο τζίρος, η αξία δηλαδή των πωλούμενων στο ίδιο διάστημα, ήταν μειωμένη κατά 0,7%. Και αυτό δεν συνιστά μια καλή αγορά, μια ανακάμπτουσα αγορά.
Επιστρέφοντας στα στατιστικά, στην αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 1,5% τον Ιούλιο και σε ετήσια βάση, συνέβαλαν οι εξής μεταβολές των επιμέρους τομέων:
• η ισχυρή αύξηση κατά 11,5% της κατηγορίας Βιβλία-Χαρτικά-Λοιπά Είδη κατά 11,5%,
• η Ένδυση- Υπόδηση με αύξηση κατά 8,2% και
• τα Φαρμακευτικά-Καλλυντικά με αύξηση 3,2%,
• ενώ μείωση παρουσίασε η κατηγορία των Επίπλων-Ηλεκτρ. Ειδών- Οικιακού Εξοπλισμού, κατά 3,5%.
Όσον αφορά στην ετήσια μεταβολή του όγκου πωλήσεων κατά 4,8% τον Ιούλιο, αυτή προέκυψε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
• ισχυρή αύξηση κατά 18,3% στην κατηγορία Βιβλία-Χαρτικά–Λοιπά Είδη,
• της αύξησης κατά 10,3% της Ένδυσης και Υπόδησης,
• αρκετά ηπιότερες ήταν οι μεταβολές άλλων κατηγοριών όπως τα καύσιμα, μεγάλα καταστήματα τροφίμων, φάρμακα και καλλυντικά, που σημείωσαν αυξήσεις από 2,3% έως 3,9%,
• ενώ μείωση κατά 5,0% σημείωσε η κατηγορία των Επίπλων-Ηλεκτρ. Ειδών- Οικιακού Εξοπλισμού.
Σε αυτή τη δύσκολη αγορά, είναι σημαντικό να έχεις πιστούς πελάτες και να εισπράττει κανείς τις απαιτήσεις του, χωρίς να χαλάει σχέσεις. Δείτε εδώ.
>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρουν και τα ακόλουθα άρθρα:
✎ Βελτίωση στο λιανεμπόριο τον Ιούνιο, σε τζίρο και σε όγκο
✎ Κάμψη Λιανικού Εμπορίου στην Ευρώπη τον Ιούλιο
✎ Julius Baer: Αύξηση του πλούτου στην Ευρώπη, σημαντική μείωση στην Ελλάδα