9 Αυγούστου 2024

ΥΠΟΙΚ: διασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)

ΥΠΟΙΚ: διασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)

Με υπογραφή 2 Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων (ΚΥΑ)  αντιμετωπίζει το υπουργείο Οικονομικών τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), οι οποίες αφορούν τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής (κόμιστρα) του Οργανισμού, καθώς και την οριστικοποίηση της συνεισφοράς του Ελληνικού Δημοσίου στη διαφορά εσόδων – δαπανών του Οργανισμού κατά την περίοδο 2014-2017, διευθετώντας οικονομικές εκκρεμότητες από το 2010.Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ)

Αναλυτικά η ανακοίνωση του υπουργείου:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
Τ.Κ. 101 80, Αθήνα
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.grΤετάρτη, 6 Αυγούστου 2014
Δελτίο Τύπου

Τα Γραφεία του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, κ. Χρήστου Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου, σχετικά με το χρονίζον πρόβλημα του ΟΑΣΘ ανακοινώνουν από κοινού τα εξής:

«Ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, και ο Υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, προχώρησαν σε πρωτοβουλία εξορθολογισμού της λειτουργίας και διασφάλισης της βιωσιμότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ).

Συγκεκριμένα, την Τρίτη 05.08.2014, υπέγραψαν δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) που αφορούν τον ΟΑΣΘ και, ειδικότερα, τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής (κόμιστρα) του Οργανισμού, καθώς και την οριστικοποίηση της συνεισφοράς του Ελληνικού Δημοσίου στη διαφορά εσόδων – δαπανών του Οργανισμού κατά την περίοδο 2014-2017, διευθετώντας οικονομικές εκκρεμότητες από το 2010.
Η ρύθμιση αυτή είναι κρίσιμης σημασίας για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στις νέες συνθήκες, δεδομένου ότι κατά την 6ετία 2008-2013 ο Κρατικός Προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με το ποσό των 695 εκατ. ευρώ σε ταμειακή βάση ή 687 εκατ. ευρώ σε δεδουλευμένη βάση (μ.ο. 114,5 εκατ. ευρώ κατ’ έτος) για τη χορήγηση της αντισταθμιστικής καταβολής στον ΟΑΣΘ.Ειδικότερα, με βάση τις υπογραφείσες ΚΥΑ, σημειώνονται τα ακόλουθα:

1ον. Το κόμιστρο από 01.10.2014 διαμορφώνεται στο μικρότερο δυνατό ύψος που κρίθηκε απολύτως αναγκαίο για την ενίσχυση των εσόδων του ΟΑΣΘ προκειμένου να επιτευχθεί: (α) η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού με αύξηση των ιδίων εσόδων του και (β) η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των φορολογουμένων με τη μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής που καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο.
2ον. Οι οικονομικές εκκρεμότητες που αφορούν την περίοδο 2010-2013 τακτοποιούνται με πρόσθετη καταβολή από το Υπουργείο Οικονομικών στον ΟΑΣΘ ποσού 120,7 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυξάνει τον προαναφερθέντα μ.ο. για την 6ετία 2008-2013 στο επίπεδο των 135 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.
3ον. Η αντισταθμιστική καταβολή του έτους 2014 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των 102,8 εκατ. ευρώ.
4ον. Η αντισταθμιστική καταβολή για την τριετία 2015-2017 καθορίζεται στα ακόλουθα ποσά: (α) για το 2015: 53,2 εκατ. ευρώ, (β) για το 2016: 47 εκατ. ευρώ, και (γ) για το 2017: 44,1 εκατ. ευρώ.
Έτσι, με τις ανωτέρω ΚΥΑ, ο Κρατικός Προϋπολογισμός, για την τριετία 2015-2017, από τη διευθέτηση του ζητήματος της αντισταθμιστικής καταβολής μειώνει τη δημόσια δαπάνη περίπου κατά 85 εκατ. ευρώ κατ’ έτος και συνολικά περίπου κατά 250 εκατ. ευρώ, ωθώντας τους εμπλεκόμενους σε ισορροπημένες ρυθμίσεις εξορθολογισμού.Αξίζει να σημειωθεί ότι σε αυτό το πλαίσιο οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ συμμετέχουν με περικοπή 5%, αναδρομικά από 01.01.2014, των πάσης φύσεως απολαβών τους.
Σημειώνεται, επίσης, ότι ειδικός όρος στην ΚΥΑ προβλέπει πως στην περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι στόχοι των συμβατικών εσόδων ο ΟΑΣΘ θα αναλαμβάνει την αντιμετώπιση του όποιου ελλείμματος προκύψει χωρίς την επιπρόσθετη επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού.
Αντιμετωπίζεται, συνεπώς, με ορθολογική κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών μεταξύ των εμπλεκομένων, μια πολυετής πρακτική (προσφυγές και αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου κοκ), η οποία μακροχρονίως βάρυνε το φορολογούμενο και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Συμπέρασμα: με την πολιτική που σχεδιάσθηκε, συμφωνήθηκε και τίθεται σε εφαρμογή επιτυγχάνεται ένα καλό μίγμα οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης στην επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος».

Related posts