Πρόγραμμα Υποστήριξης Ελληνικών Οίνων: Το νέο Πρόγραμμα προκηρύχθηκε από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων με σκοπό την ενδυνάμωση του εξαγωγικού προσανατολισμού των ελληνικών κρασιών.
Συγκεκριμένα, το νέο πρόγραμμα στοχεύει στην προβολή και προώθηση των ελληνικών οίνων σε αγορές τρίτων, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρών (ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, Ελβετία κ.ά.).
Το πρόγραμμα, προϋπολογισμού €16 εκατ. ετησίως για την περίοδο 2015-2018, πέραν της αύξησης των εξαγωγών σε σημαντικές αγορές του εξωτερικού, αποσκοπεί ταυτόχρονα στην κατοχύρωση της θέσης του ελληνικού κρασιού ως επάξιου πρεσβευτή της ελληνικής διατροφικής κουλτούρας διεθνώς.
Έρχεται σε συνέχεια της προηγούμενης προκήρυξης, που έληξε στις 25 Ιουνίου, με βάση την οποία μέχρι τώρα αξιολογήθηκαν και εγκρίθηκαν 18 προγράμματα προώθησης και προβολής συνολικού προϋπολογισμού €15,5 εκατ. για την τριετία 2015-2017, ενώ όπως πρόσθεσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Καρασμάνης, αναμένεται η έγκριση άλλων 15 προγραμμάτων.
Οι ενδιαφερόμενες ιδιωτικές και συνεταιριστικές οινοποιητικές επιχειρήσεις καλούνται μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου να υποβάλλουν τις προτάσεις τους για την προώθηση και προβολή των κρασιών τους μέσω:
• Καταχωρίσεων στον καθημερινό και εξειδικευμένο Τύπο.
• Διαφήμισης σε οπτικοαουστικά μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο) και το Διαδίκτυο, καθώς και της δημιουργίας ιστοσελίδων.
• Παραγωγής έντυπου υλικού (φυλλάδια, ενημερωτικά έντυπα, χάρτες κ.ά.).
• Συμμετοχών σε εμπορικές και άλλες εκθέσεις, καθώς και σε ομαδικά εκθεσιακά περίπτερα, που παρουσιάζουν προϊόντα από διάφορα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
• Επιδείξεων και γευσιγνωσίες σε σημεία πώλησης.
• Δημοσίων σχέσεων.
Το εν λόγω πρόγραμμα μπορεί να χρηματοδοτήσει αναλόγως, επενδυτικά προγράμματα προϋπολογισμού τουλάχιστον €40.000 άνευ ΦΠΑ (που ως συνήθως, δεν είναι επιλέξιμη δαπάνη) κατά 80% ή 50% στις παραπάνω ενέργειες (μεμονωμένα ή συνδυαστικά), υπό την προϋπόθεση ότι οι αιτούμενες οινοποιητικές επιχειρήσεις, θα πρέπει να έχουν ετήσια παραγωγή τουλάχιστον 300 εκατόλιτρα σε οίνους ΠΟΠ και ΠΓΕ (ποικιλιακούς).
Εφόσον τηρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις, είναι δυνατή η επιδότηση κατά 80% ή 50% όπως είπαμε και το ποσοστό θα είναι ανάλογα:
- 80% (το 50% κοινοτική χρηματοδότηση, 30% εθνική και το εναπομένων 20% πρέπει να καλυφθεί με ιδία συμμετοχή της επιχειρήσεως) εάν η διαφημιστική προβολή είναι μόνο στο ΠΟΠ – ΠΓΕ χωρίς να αναφέρεται το όνομα της συγκεκριμένης επιχείρησης, δηλαδή θα αναφέρονται όλοι οι ΠΟΠ-ΠΓΕ οίνοι, η διαφήμιση και προβολή θα είναι ως ΠΟΠ-ΠΓΕ χωρίς να φαίνεται το συγκεκριμένο όνομα.
- 50% χρηματοδότηση, άρα το υπόλοιπο 50% θα πρέπει να καλυφθεί με ιδία συμμετοχή, στην περίπτωση που οι διαφημιστικές και προωθητικές ενέργειες εστιάζουν συγκεκριμένα και στο όνομα της συγκεκριμένης οινοποιίας.