Ανυπολόγιστες διαστάσεις λαμβάνει η κρίση που χτύπησε την Volkswagen μετά την ανακάλυψη της κοομπίνας που έκανε ο γερμανικός βιομηχανικός κολοσσός.
Για όσους δεν αγνοούν το θέμα, αναφέρουμε ότι η Volkswagen, που βέβαια κατασκευάζει ως όμιλος, τα ομώνυμα αυτοκίνητα όπως και τα Audi, Skoda, Seat και Porche, ανακαλύφθηκε από αμερικάνικες υπηρεσίες ότι τα οχήματά της ήταν εξοπλισμένα με λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων. Η παραποίηση γίνονταν με στόχο τη χειραγώγηση των αντιρυπαντικών ελέγχων και αφορούσε τους κινητήρες ντίζελ τύπου EA189.
Έως σήμερα, η ύπαρξη του λογισμικού είχε διαπιστωθεί σε 500.000 αυτοκίνητα VW και Audi που είχαν πωληθεί στις ΗΠΑ. Η ίδια η εταιρία ανακοίνωσε ότι περί των 11 εκατομμυρίων αυτοκινήτων ανά τον κόσμο, είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων των ρύπων.
Η Volkswagen είναι υποχρεωμένη να προβλέψει ένα ποσό περίπου €6,5 δισ. για το γ΄ τρίμηνο του οικονομικού έτους, επιβαρύνοντας τον ισολογισμό της για τη χρήση του 2015.
Εννοείται ότι η μετοχή της καταρρέει. Δείτε στο γράφημα πως στις τελευταίες ελάχιστες μέρες, έπεσε από τα περίπου 170€ στα €110 (22/9/2015), κατερχόμενη κατά 65%.
Οπωσδήποτε, πέραν από το οικονομικό πλήγμα στην Volkswagen, μια επιπλέον αρνητική συνέπεια με ανυπολόγιστες διαστάσεις είναι το πλήγμα στην αξιοπιστία της.
Βέβαια, οι μεγάλες εταιρίες δεν σημαίνει ότι είναι και ‘αγίες’. Θυμόμαστε παλαιότερα, το διεθνές σκάνδαλο Siemens, που αφορούσε γερμανική ξανά εταιρία. Αλλά σκάνδαλα με μεγάλες εταιρίες συμβαίνουν και αλλού: και στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ (βλ. link παρακάτω). Η πίεση να ξεχωρίσουν σε επίπεδο πωλήσεων και οικονομικών αποτελεσμάτων, ωθεί ορισμένες φορές σε ατασθαλίες.
• Το μεγάλο Σκάνδαλο της Toshiba στην Ιαπωνία, πάνω από €1,1 δισ.
>>>•<<<
••• Αὐξημένη ἀνταγωνιστικότητα; … Εὐεπιχειρεῖν !