Η απόφαση εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορούσε να αποδειχθεί επωφελής για τα Βρετανικά λιμάνια, τα οποία σε άλλη περίπτωση θα επηρεάζονταν ασύμμετρα από το νέο νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ για τις λιμενικές υπηρεσίες (Ports Services Regulation), καθώς τα περισσότερα έχουν ιδιωτική χρηματοδότηση και δεν λαμβάνουν επιδοτήσεις από τις τοπικές αρχές.
Ο Mark Whitworth, διευθύνων σύμβουλος της Peel Ports, δήλωσε στο Reuters ότι το Brexit επιτρέπει στα Βρετανικά λιμάνια να “παίξουν σε δικό τους γήπεδο χωρίς καμιά εμπλοκή της κυβέρνησης”.
Η νομοθεσία της ΕΕ περιλαμβάνει λιμενικές λειτουργίες και υπηρεσίες όπως η πλοήγηση, αλλά περιλαμβάνει επίσης και λιμενικές χρεώσεις και απαλλαγές για κυβερνητική υποστήριξη, αυξάνοντας έτσι το κόστος για τους Βρετανούς και επηρεάζοντας την ικανότητά τους να ελέγξουν τις τιμές.
“Το Brexit μας προσφέρει την ευκαιρία να αποχαιρετίσουμε μια σειρά από ανάρμοστες και επιβαρυντικές ρυθμίσεις”, δήλωσε επίσης στο Reuters o James Cooper, διευθύνων σύμβουλος της Associated British Ports (ABP).
43 από τα συνολικά 319 λιμάνια της Βρετανίας θα επηρεάζονταν από την νομοθεσία της ΕΕ.
Η Peel Ports και η ΑΒΡ, αμφότεροι ιδιωτικοί επιχειρηματικοί όμιλοι, σκοπεύουν να εντείνουν τα επενδυτικά τους προγράμματα παρά την επικείμενη έξοδο της χώρας από την ΕΕ.
Η Peel Ports έχει επενδύσει περισσότερες από 300 εκατ. λίρες (393 εκατ. δολάρια) στο νέο τέρμιναλ για κοντέινερ στο λιμάνι του Λίβερπουλ, το οποίο αναμένεται να ανοίξει τον φετινό Οκτώβριο.
Η ABP επίσης σχεδιάζει να πραγματοποιήσει επενδύσεις αξίας 1 δις λίρες κατά τα επόμενα 4 με 5 χρόνια.
Πηγή: e-nautilia.gr