Βασισμένος στη πολύχρονη επαγγελματική μου εμπειρία στο τουριστικό κλάδο καθώς και τη συνεργασία μου με εταιρίες συμβούλων στους τομείς φιλοξενίας και τεχνολογίας, σας παραθέτω «10 γενικούς κανόνες» που μπορούν να βοηθήσουν ένα ξενοδοχείο να ανακάμψει επαγγελματικά και να αυξήσει τις απευθείας πωλήσεις του. Όσο δύσκολα μπορεί να σας φανούν, τόσο εύκολα μπορεί να αποδειχτούν στην υλοποίηση τους. Αλλά σε κάθε περίπτωση είναι κανόνες που έχουν εφαρμοστεί σε καταλύματα σε όλο τον κόσμο και πραγματικά αποδίδουν!
- Αν θέλετε να δείτε τις προωθητικές σας προσπάθειές πραγματικά να αποδίδουν, προστατεύστε την επιχείρηση σας από το brandjacking, δηλ. την χρήση της εταιρικής σας ταυτότητας (όνομα του ξενοδοχείου) από τρίτους, χωρίς την έγκριση σας ή χωρίς να υπάρχει δικός σας όφελος.
- Αν δεν είστε σίγουροι πως και που πρέπει να διαφημίσετε online το ξενοδοχείο σας, απλά δείτε τι και πως το κάνουν οι μεγάλοι OTAs
- Η εναλλακτική λύση από το να τρέχετε μόνοι σας επιτυχείς διαφημιστικές καμπάνιες, είναι η προσπάθεια αύξηση πωλήσεων μέσω των ΟΤΑs με τους οποίους συνεργάζεστε. Δεν θα κρίνω αν είναι σωστή ή η λάθος μια τέτοια κίνηση, απλά θεωρώ ότι είναι μια «διαφορετική» στρατηγική πωλήσεων.
- Μην δείτε ποτέ τους OTAs ως «αντίπαλο» ή «εχθρό» σας, αλλά καλύτερα ως συνεργάτες σας. Σημαντικό ποσοστό των απευθείας κρατήσεων σας οφείλονται στο γεγονός ότι οι πελάτες σας έχουν «ανακαλύψει» το κατάλυμα σας μέσω αυτών των sites.
- Η πληρότητα ενός ξενοδοχείου είναι το άμεσο αποτέλεσμα της σωστής τιμολογιακής πολιτικής ενός ξενοδοχείου και της προσέγγισης των κατάλληλων πελατών. Και τα δυο αυτά στοιχεία είναι πράγματα τα οποία μπορείτε να ελέγξετε!
- Τρία (3) σημαντικά συστατικά στο σχεδιασμό marketing ενός ξενοδοχείου είναι η τοποθεσία του καταλύματος, οι ανέσεις που προσφέρει καθώς και η αξία (σχέση μεταξύ τιμής και παροχών) που εκλαμβάνει ένας πελάτης μετά τη διαμονή. Τα πιο επιτυχημένα ξενοδοχεία πετυχαίνουν να αναδείξουν καλά και τα 3 αυτά χαρακτηριστικά. Οποιοδήποτε ξενοδοχείο όμως μπορεί να πετύχει να κάνει «σημαία» του ένα τουλάχιστον από τα παραπάνω, τότε μπορεί να υπερτερήσει απέναντι στον ανταγωνισμό του!
- Το δυνατό σημείο πώλησης (Unique Sales Proposition) του επιχείρησης σας, δεν είναι πάντα αυτό που νομίζετε εσείς, αλλά αυτό που πραγματικά πιστεύουν οι πελάτες σας. Συνεπώς είναι καλό να τους «ακούτε» πιο συχνά!
- Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε από πού ακριβώς έρχονται οι απευθείας πωλήσεις σας, με συγκεκριμένα στοιχεία και αριθμούς. Γιατί έτσι θα μπορείτε να καταλάβετε τη διαφορά μεταξύ των σωστών δράσεων μάρκετινγκ που πραγματοποιείτε και άλλων πρωτοβουλιών όπως οι δημόσιες σχέσεις!
- Χρησιμοποιείστε δείκτες απόδοσης της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου σας. Οι πιο συνήθεις είναι ο τζίρος πωλήσεων που δημιουργήθηκε μέσω του site, η επισκεψιμότητα (νέες ή επαναλαμβανόμενες επισκέψεις), η αναλογία επισκεπτών σε σχέση με τις κρατήσεις, και βεβαίως πόσα χρήματα χρειάστηκαν για να πετύχετε τα επιτευχθέντα αποτελέσματα. Η συστηματική παρακολούθηση και εξοικείωση με αυτούς τους δείκτες θα σας γλιτώσουν σημαντικό χρόνο και εν τέλει χρήμα στη προώθηση των πωλήσεων σας!
- Ο πιο εύκολος τρόπος να αυξήσετε την τιμή πώλησης είναι να βελτιώσετε τις υπηρεσίες και παράλληλα το ποσοστό ικανοποίησης των πελατών σας. Γιατί ούτε να μετακινήσετε το ξενοδοχείο σας σε καλύτερη τοποθεσία γίνεται ούτε να το ανακαινίσετε από την μία μέρα στην άλλη!
>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρουν τα ακόλουθα άρθρα:
✎ Content marketing: 5 ιδέες για βελτίωση του ηλεκτρονικού εμπορίου
✎ Τρόποι για να κρατήσετε τους Πελάτες σας Ευχαριστημένους
✎ Ο Νόμος της Αντίστροφης Προσπάθειας και γιατί Αποτυγχάνετε