19 Απριλίου 2024

Σπίρτζης: Η κυβέρνηση βάζει τέλος στη λογική του υπερπλουτισμού της αγοράς και της πολιτικής λογικής του ‘’Μαυρογιαλούρου’’

Σπίρτζης: Η κυβέρνηση βάζει τέλος στη λογική του υπερπλουτισμού της αγοράς και της πολιτικής λογικής του ‘’Μαυρογιαλούρου’’

Ακολουθεί η Ομιλία -Παρέμβαση του υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρ. Σπίρτζη σε συνέδριο για τις αναπτυξιακές προοπτικές της Δυτικής Ελλάδας:

• «Εμείς δε χαιρόμαστε, όπως ο κύριος Άδωνις Γεωργιάδης, όταν διέλυε την υγεία, δε χαιρόμαστε, όπως ο κύριος Βενιζέλος, όταν κατακρεουργούσε τα ασφαλιστικά ταμεία με το PSI, δε χαιρόμαστε όπως ο κύριος Μητσοτάκης, όταν έκανε απολύσεις»

• «Δέκα χρόνια η Πάτρα και η Δυτ. Ελλάδα ήταν αποκλεισμένες και κάποιοι πλούτιζαν, με τα έργα που είχαν την υπογραφή Σουφλιά και των προηγούμενων συγκυβερνήσεων»

• «Οι πολίτες θα πληρώσουν λιγότερα από τα μισά χρήματα για το έργο Πάτρα Πύργος, σε σχέση με τα προβλεπόμενα του αρχικού διαγωνισμού»

Ο Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κατήγγειλε «ενδιάμεσους» που πλούτιζαν από τα έργα των θολών χρονοδιαγραμμάτων και των πλαστών προϋπολογισμών και στηρίχτηκαν από συστημικά ΜΜΕ

«Εμείς δε χαιρόμαστε, όπως ο κύριος Άδωνις Γεωργιάδης, όταν διέλυε την υγεία, δε χαιρόμαστε, όπως ο κύριος Βενιζέλος, όταν κατακρεουργούσε τα ασφαλιστικά ταμεία με το PSI, δε χαιρόμαστε όπως ο κύριος Μητσοτάκης, όταν έκανε απολύσεις», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, και πρόσθεσε: «Εμείς θα χαρούμε μαζί με τον ελληνικό λαό στο τέλος του 2018, όπου θα έχει βγει η χώρα από τη κρίση, όταν θα έχει αναδιαταχθεί το χρέος, όταν θα μπορούμε να ασκήσουμε τις πολιτικές που θέλουν. Ως τότε αγώνας, αγώνας, αγώνας μπας και το θυμηθούν και κάποιοι που το έχουν ξεχάσει».

Για όλους και για όλα, μίλησε ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ σε πρόσφατη ομιλία του στο πλαίσιο συνεδρίου με τίτλο «Αναπτυξιακές προοπτικές για τη Δυτική Ελλάδα», που οργάνωσε ο Εφημερίδα Πελοπόννησος.

Ο κ. Σπίρτζης, εξήγησε πως και γιατί η Δυτική Ελλάδα και η Πελοπόννησος δέκα χρόνια τώρα ζουν σε αποκλεισμό και οι πολίτες της ταλανίζονται μέχρι σήμερα από τα έργα που φέρουν την υπογραφή Σουφλιά και των προηγούμενων συγκυβερνήσεων: «Ο κ. Σουφλιάς και οι προηγούμενες κυβερνήσεις προέβλεπαν την ολοκλήρωσή τους σε έξι μήνες έως ένα χρόνο. Δέκα χρόνια δεν είχαν μεταφερθεί τα δίκτυα κοινής ωφέλειας. Δέκα χρόνια δεν είχαν επιλυθεί στο ίδιο υπουργείο που είχε και τις δύο αρμοδιότητες, τα σημεία τομής του αυτοκινητόδρομου με το σιδηρόδρομου. Δέκα χρόνια συσσωρευμένες αξιώσεις των παραχωρησιούχων, έργα κολλημένα και εκατοντάδες εκατομμύρια υποσημειώσεις από τις συμβάσεις που η ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και οι συνοδοιπόροι τους δέσμευσαν τον ελληνικό λαό. Δέκα χρόνια ο απολογισμός τους ήταν: μειώνουν το μήκος του δρόμου και αυξάνουν τις αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους. Δέκα χρόνια η Πάτρα και η Δυτ. Ελλάδα ήταν αποκλεισμένες και κάποιοι πλούτιζαν».

Μάλιστα ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ αποκάλυψε, ότι όλα αυτά τα χρόνια, υπήρξε ένα παράλληλο σύστημα «ενδιάμεσων» που πλούτισε από τα προαναφερθέντα έργα των ασαφών προϋπολογισμών και των θολών χρονοδιαγραμμάτων. Τόνισε, δε, ότι συγκεκριμένοι δημόσιοι λειτουργοί που δρούσαν στο παράλληλο αυτό σύστημα, είχαν την αμέριστη συμπαράσταση συστημικών ΜΜΕ:

«θυμάστε , μας κατηγόρησε η Καθημερινή, ο Σκάι, το Βήμα, και όλη αυτή η παρέα, για μια ενέργεια που κάναμε στην ΠΑΘΕ 90ο χιλιόμετρο, επειδή δεν αφήσαμε να κλείσει μια δίοδος σε τρεις οικισμούς και σε ένα καφέ. Μας κατηγόρησαν, μάλιστα, ότι διαπλεκόμαστε με το καφέ, για να διέρχονται οι τρείς οικισμοί, μέχρι να γίνει ο πρώτος σταθμός εξυπηρέτησης αυτοκινήτων, όπως οφείλουν να υπάρχουν κάθε 30 – 40 χλμ. Ο αρμόδιος διευθυντής έστειλε μόνος του μια επιστολή, για να κλείσει η δίοδος, παρότι υπήρχε συνεννόηση με τον παραχωρησιούχο για το αντίθετο. Την έστειλε τυχαία μια μέρα πριν το δημοψήφισμα. Δυο μέρες πριν το δημοψήφισμα, λοιπόν, πήγε να κλείσει η δίοδος των τριών οικισμών παρά τις διαμαρτυρίες των κατοίκων, των δημάρχων και όλων των υπολοίπων. Βέβαια η λάσπη και η σπέκουλα πήγε και ήρθε από τα ΜΜΕ που προανέφερα, για να υπερασπιστούν λέει το διευθυντή που πήγε να εφαρμόσει το νόμο. Ο συγκεκριμένος διευθυντής βρέθηκε δυστυχώς με μια εταιρεία στο όνομά του με τρία κότερα που τα έχει εδώ και αρκετά χρόνια. Να τον χαίρεται η καθημερινή, ο Σκάι, το Βήμα και τα άλλα παιδιά. Έχει μπει σε προσωρινή αργία, μέχρι να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες».

Ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ υπογράμμισε επίσης τα οφέλη που προκύπτουν για το δημόσιο και τους πολίτες, από την τμηματική δημοπράτηση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος. Αναφέρθηκε στη δραματική μείωση των αξιώσεων και των αποζημιώσεων που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη διαγωνιστική διαδικασία, δίνοντας απάντηση στη σφοδρή κριτική που του ασκήθηκε για τη συγκεκριμένη επιλογή: «Σήμερα μπορούν να απολογηθούν όσοι το ισχυρίζονταν αυτό και βέβαια μπορούν να απολογηθούν, γιατί μας έκαναν κριτική για τον διαγωνισμό του Πάτρα – Πύργος. Μας έκαναν κριτική, γιατί δεν βγάλαμε μία διαγωνιστική διαδικασία, για να μετέχουν πάλι οι πέντε μεγάλες εταιρείες με πολύ μεγάλο κόστος. Το πρώτο τμήμα, όπως ξέρετε, δημοπρατήθηκε, έλαβε έκπτωση πάνω από 50%. Μέσα στον μήνα θα δούμε αρκετά ακόμη τμήματα του Πάτρα-Πύργος που θα υπερκαλύψουν το 50% του δρόμου. Επιτέλους θα γίνει σύγκριση, για να ξέρουμε όλοι πόσο κόστισαν πριν και πόσο κόστισαν μετά την εκλογή της Κυβέρνησης του Αλέξη του Τσίπρα. Μας κατηγόρησαν και για αυτό και θα μας κατηγορήσουν και στη συνέχεια αλλά οι πολίτες, όσο και αν μας κατηγορήσουν, θα πληρώσουν λιγότερα από τα μισά και αυτό είναι το δικό μας στοίχημα».

Τέλος, ο κ. Σπίρτζης, αναφέρθηκε εκτενώς και στο σχέδιο νόμου για τα δημόσια έργα που κατατίθεται την άλλη εβδομάδα προς διαβούλευση. Εξήγησε ότι αλλάζει το στρατηγικό μοντέλο των υποδομών στη χώρα, καθώς η κυβέρνηση βάζει τέλος στη λογική του υπερπλουτισμού της αγοράς και της πολιτικής λογικής του ‘’Μαυρογιαλούρου’’. «Οι υποδομές πρέπει να εξυπηρετούν την ανάπτυξη των παραγωγικών δομών. Όχι έργα για τα έργα, αλλά έργα που θα δίνουν υπεραξία στην παραγωγική μηχανή της χώρας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Related posts