> είς εμοί μύριοι, εάν άριστος ήι.> Ηράκλειτος
Ο ένας για μένα αξίζει μυριάδες αν είναι άριστος
Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για την ελληνική επιχείρηση, τόσο σήμερα που βιώνει σκληρές συνθήκες κρίσης, όσο και για αύριο, που θα έχει ανάγκη να ενσωματωθεί στο νέο, στο έπακρο παγκοσμιοποιημένο, οικονομικό περιβάλλον.
Ο Ηράκλειτος διαχρονικός κι επίκαιρος
Ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος μπορεί να προσφέρει λύσεις στη σημερινή κρίση που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις, αρκεί οι ηγεσίες τους να αφιερώσουν χρόνο στην μελέτη του κι όχι σε μια απλή κι επιφανειακή ανάγνωση του. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η κρίση που ήδη πλήττει πολλές επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, για κάποιους συνιστά θανάσιμη απειλή και για άλλους μοναδική ευκαιρία. Αυτό είναι γεγονός. Όμως, υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί μία κρίση να εξελιχθεί σε ευκαιρία; Την απάντηση μπορεί κανείς να αναζητήσει στον Ηράκλειτο.
Σε ένα ασταθές και ιδιαίτερα ανταγωνιστικό σύνθετο επιχειρηματικό περιβάλλον, απαιτείται Δράση, Άμεση Λήψη Στρατηγικών Αποφάσεων, Μεθοδικότητα και
> είς εμοί μύριοι, εάν άριστος ήι.> Ηράκλειτος
Ο ένας για μένα αξίζει μυριάδες αν είναι άριστος
Αυτό είναι ένα μεγάλο πρόβλημα για την ελληνική επιχείρηση, τόσο σήμερα που βιώνει σκληρές συνθήκες κρίσης, όσο και για αύριο, που θα έχει ανάγκη να ενσωματωθεί στο νέο, στο έπακρο παγκοσμιοποιημένο, οικονομικό περιβάλλον.
Ο Ηράκλειτος διαχρονικός κι επίκαιρος
Ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος μπορεί να προσφέρει λύσεις στη σημερινή κρίση που αντιμετωπίζουν πολλές επιχειρήσεις, αρκεί οι ηγεσίες τους να αφιερώσουν χρόνο στην μελέτη του κι όχι σε μια απλή κι επιφανειακή ανάγνωση του. Πολλοί υποστηρίζουν ότι η κρίση που ήδη πλήττει πολλές επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο, για κάποιους συνιστά θανάσιμη απειλή και για άλλους μοναδική ευκαιρία. Αυτό είναι γεγονός. Όμως, υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί μία κρίση να εξελιχθεί σε ευκαιρία; Την απάντηση μπορεί κανείς να αναζητήσει στον Ηράκλειτο..
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει ο κ. Kotler την εξεύρεση νέων ευκαιριών μέσα από την ανακάλυψη νέων και ισχυρών πλαισίων δράσης. Παράδειγμα, το «Πλάγιο» Μάρκετινγκ (Lateral Marketing). Οταν δηλαδή κάνοντας «πλάγιες σκέψεις» βρίσκεις λαμπρές ιδέες, αυτές που «βγάζουν τις επιχειρήσεις «έξω από το κουτί» και από την πεπατημένη». Γιατί, «ευκαιρίες υπάρχουν πάντα. Ακόμη και στα εμπορεύματα. Οι οργανισμοί πρέπει να μάθουν να αντλούν ιδέες από τους πελάτες τους και να αναπτύσσουν μαζί τους προϊόντα και υπηρεσίες. Πρέπει να βρίσκουν γαλάζιους ωκεανούς, οάσεις ελεύθερες ανταγωνισμού μέσα στο χώρο της αγοράς».