Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε ορισμένες ιδέες για πετυχημένη Δικτύωση για μικροεπιχειρηματίες, που μπορούν να βοηθήσουν να προωθήσουν τις εργασίες τους.
Κακά τα ψέματα. Το να είσαι μικροεπιχειρηματίας, είναι δύσκολο. Δεν είναι εύκολο να ξεχωρίζεις μέσα στο πλήθος. Μπορεί να μάχεσαι για να διατηρήσεις τις εργασίες σου και να κάνεις την επιχείρησή σου να αναπτύσσεται.
Ωστόσο, με τις σωστές δικτυώσεις και στρατηγικές marketing, οι μικρές επιχειρήσεις μπορούν να τα πάνε καλά και μερικές φορές, να είναι και ιδιαίτερα επιτυχείς.
Πως φτάνουμε σε αυτό το σημείο λοιπόν;
Εάν έχετε μια μικρή επιχείρηση, οι ακόλουθες συμβουλές περί δικτύωσης και ιδέες marketing, μπορεί να σας βάλουν στον δρόμο που εντέλει, θα ξεχωρίσετε από το πλήθος.
1. Χρησιμοποιείτε τα social media προς πλεονέκτημά σας
Τα social media είναι ένα σημαντικό asset που μια επιχείρηση μπορεί να έχει. Για αυτό βεβαιωθείτε ότι δουλεύουν προς όφελός σας. Θα πρέπει να προσπαθήσετε να καταστήσετε την επιχείρησή σας γνωστή στις πλατφόρμες των social media όπως το Facebook, Twitter Instagram, Snapchat, YouTube κ.λπ..
Τα social media σου επιτρέπουν να προβάλλεις τα προϊόντα σου σε ανθρώπους που μπορεί να μην έχουν περάσει το κατώφλι της επιχείρησής σου πριν, και να μην σε γνωρίζουν.
Προς τούτο, να χρησιμοποιείτε τα hashtags (σύμβολο # με μια λέξη να ακολουθεί χωρίς κενό) το οποίο να σχετίχετε με το προϊόν σας / υπηρεσία σας. Να αναρτάτε χρήσιμες πληροφορίες, ειδικές προσφορές, διασκεδαστικές ή χρηστικές ιστορίες και φωτογραφίες που η δυνατόν να εμπλέκετε με την επιχείρησή σας, με συναισθηματικό τρόπο, διότι το θετικό συναίσθημα, βοηθάει εντέλει στην υλοποίηση πωλήσεων, καθώς αφενός ο άλλος που το βλέπει σχετίζεται ή θέλει να σχετιστεί με την εικόνα που προβάλλει εσάς, αφετέρου ρίχνει τις άμυνες της λογικής. Επίσης όταν κάποιοι σχολιάζουν σε μια ανάρτηση, προσπαθήστε να απαντάτε φιλικά, καθώς η απάντηση δίνει το αίσθημα στον άλλο που σχολίασε, ότι είναι σημαντικός.
Μερικές φορές, εάν όλη αυτή την προσπάθεια με τα social media δεν μπορείτε να την κάνετε μόνοι σας ή να την διαχειριστείτε, διότι δεν το έχετε ή δεν έχετε χρόνο, ίσως χρειαστείτε και βοήθεια από κάποιους ειδικούς, στο πεδίο του digital / social media marketing, υπάρχουν αρκετοί επαγγελματίες που εάν γκουγκλάρετε, θα βρείτε. Απευθυνθείτε σε αυτούς, για αυτό υπάρχουν – και μπορεί να κερδίσετε έως και αρκετά από την γνώση και συσσωρευμένη εμπειρία τους.
2. Σκεφτείτε τοπικούς συλλόγους και τοπικές αγαθοεργίες
Η τοπική σας κοινότητα, πρέπει να είναι το βούτυρο στο ψωμί σας. Είναι η περιοχή που γνωρίζετε καλύτερα αφού είναι η έδρα της επιχείρησής σας. Είναι η περιοχή από την οποία προέρχονται οι περισσότεροι πελάτες προς την επιχείρησή σας, και μπορείτε να την εκμεταλλευθείτε ακόμα καλύτερα και να την μοχλεύσετε, για να ενισχύσετε την ροή πελατών ή να αυξήσετε την συχνότητα των επισκέψεών σας προκειμένου να αγοράσουν. Να έχετε λοιπόν στο μυαλό σας ότι είναι καλό να είστε ενεργό μέλος της τοπικής σας κοινότητας.
Τι μπορείτε να κάνετε;
Μπορείτε να συμμετάσχετε σε συλλόγους της περιοχής και να αρχίσετε να αναπτύσσετε φιλίες με άλλα μέλη. Επίσης, εάν εξελίσσονται δραστηριότητες που έχουν να κάνουν με αγαθοεργίες / φιλανθρωπίες, εμπλακείτε κάπως σε αυτό. Μπορείτε να τους υποστηρίξετε στην ανεύρεση κεφαλαίων, με το να τους διαφημίσετε από την επιχείρησή σας, καθώς παράλληλα θα δείχνετε με ήπιο τρόπο και τα προϊόντα / υπηρεσίες σας – έτσι θα είναι μια win-win κατάσταση!
Μπορείτε επίσης να κάνετε συμφωνία με τα άλλα καταστήματα της περιοχής σας, με τους ιδιοκτήτες αυτών αλλά και με τους εργαζόμενούς τους. Μπορείτε για παράδειγμα να τους προσφέρετε μια έκπτωση για την αγορά προϊόντων / υπηρεσιών σας. Το να κάνετε συμφωνίες με τις άλλες επιχειρήσεις της περιοχή σας, μπορεί να αποδεχτεί ένα καλό εργαλείο marketing, έως και ιδιαιτέρως αποτελεσματικό.
3. Εκδηλώσεις δικτύωσης
Το να δικτυώνεστε σε διάφορες εκδηλώσεις, είναι άλλος ένας τρόπος που μπορεί να βοηθήσει στο να ακουστεί η επιχείρησή σου, σε κοινό που θα του ήταν άγνωστη. Καλό είναι να έχετε πάντα μαζί σας και επαγγελματικές / επιχειρηματικές κάρτες, που θα μπορείτε να δίνετε σε αυτούς που επικοινωνείτε και δικτυώνεστε – έτσι είναι ευκολότερο να σας θυμούνται μετά – κσι δείχνει πάντα και επαγγελματικότερο, ως προσέγγιση, δείχνει πιο σοβαρή. Μπορείτε να τους αναφέρετε και την επιχειρηματική σας Σελίδα στο facebook, οπότε αφενός θα μπορούν να σας βρουν και από εκεί ή / και θα αυξάνετε κατάτι την θέαση της Σελίδας σας, που και αυτό καλό είναι. Επίσης, καλό είναι να έχετε αποκτήσει κάποια μικροαντικείμενα που δεν έχουν υψηλό κόστος, αλλά είναι χρηστικά, όπως π.χ. ένα αναπτήρα τύπου BIC ή έναν απλό στυλό, που θα αναφέρουν το όνομα και τα στοιχεία της επιχείρησής σας – έτσι θα μπορείτε να δίνετε π.χ. έναν στυλό, αλλά για να τον δίνετε θα πρέπει να έχετε μαζί σας λίγους – και ο άλλος που θα τον λαμβάνει, λόγω της χρηστικότητάς του θα το χρησιμοποιεί – οι πιθανότητες είναι να κρατήσει ένα τέτοιο χρηστικό αντικείμενο, σαφώς μεγαλύτερες από την επαγγελματική κάρτα, που αυτή μπορεί να την βάλει σε ένα συρτάρι και να μην θυμάται που την έβαλε εάν σας χρειαστεί ή μπορεί και να την πετάξει.
4. Να βεβαιωθείτε ότι το website σας δείχνει επαγγελματικό
Θα έχετε ακούσει ή θα το γνωρίζετε και εσείς οι ίδιοι, ότι η πρώτη εικόνα μετράει. Και όντως μετράει. Διότι η πρώτη εικόνα, δημιουργεί μια κάποια εντύπωση, υποσυνείδητα, και αυτή μπορεί να είναι καλή ή κακή και αναλόγως του εάν είναι καλή ή κακή, μπορεί να είναι η βασική παράμετρος που αναλόγως της εικόνας, θα οδηγήσει το δυνητικό πελάτη είτε στο να αναζητήσει την πιθανότητα αγοράς του προϊόντος / υπηρεσίας σας, είτε να σταματήσει εκεί και να μην προχωρήσει περαιτέρω. Συχνά δε, η πρώτη εικόνα που έχει ένας δυνητικός πελάτης με μια επιχείρηση, δεν είναι με την προσωπική επαφή που θα μπορούσε να έχει με τον επιχειρηματία ή στο φυσικό κατάστημα με κάποιον από τους εργαζόμενους, εάν έκανε μια ‘ζωντανή’ επίσκεψη στην επιχείρηση, αλλά η πρώτη εικόνα που λαμβάνει είναι από την περιήγησή του στο internet, όταν ένας δυνητικός πελάτης φτάνει και επισκέπτεται το website σας. Πολλοί άνθρωποι σήμερα, ιδίως νέοι και προφανώς όσο θα περνάνε τα χρόνια, θα είναι ολοένα περισσότερο αυτοί, αναζητούν κάτι που θέλουν, ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, τα αναζητούν μέσω των smartphones τους ή των tablets / computers που έχουν. Γι’ αυτό και είναι σημαντικό, το επιχειρηματικό σας website, αφενός να υπάρχει, και αφετέρου να δείχνει σοβαρό, επαγγελματικό, ωραίο και όμορφο αναλόγως βεβαίως και της χρήσης του. Φροντίστε να το κάνετε έτσι. Πως; Βάλτε τον εαυτό σας στην θέση ενός δυνητικού πελάτη που θα έφτανε σε εσάς μέσω του internet – τι θα ήθελε να δει αυτός στο website σας; Για ποιο λόγο σας επισκέφτηκε διαδικτυακά; Είστε ιατρός; Για κάποια ιατρική υπηρεσία. Πως θα ξεχωρίσετε; Με το να έχετε στο site σας π.χ. κάποια άρθρα με πρόσφατες ιατρικές εξελίξεις ή κάποιους δικούς σας σχολιασμούς ιατρικής φύσεως κ.λπ.. Είστε λογιστής; Τι θα ήθελαν να δουν από εσάς; Αν μη τι άλλο κάποιο άρθρο σας, σχολιασμό σε φορολογικές αλλαγές κ.λπ., έτσι δείχνετε ότι είστε ενήμερος και προχωρημένος στο αντικείμενό σας. Και η εμφάνιση του website, πρέπει να είναι όμορφη και αναλόγως του αντικειμένου του: Για παράδειγμα τα website ενός δικηγόρου, ιατρού, λογιστή, οικονομολόγου, θα πρέπει να δείχνουν πιο αυστηρά και σοβαρά. Από την άλλη μεριά, το website ενός μικρού βιβλιοπωλείου ή ενός καλλιτέχνη ή ενός καταστήματος παιχνιδιών, θα μπορούν να είναι πιο πολύχρωμα και πιο αρτίστικ, διότι για το κοινό που έχουν, θα ταιριάζει καλύτερα.
Καλό είναι το site σας να μην είναι στατικό και με υλικό που δεν αλλάζει ποτέ, διότι εάν είναι έτσι, ακόμα και εάν είναι όμορφο, ο άλλος θα μπει μια φορά, δυο, μετά τέρμα. Εόναι λοιπόν καλό, πότε πότε, να του βάζετε κάποιες ειδησούλες, κάποια νέα, κάποιους σχολιασμούς, κάποια αρθράκια, κατά βάση πληροφοριακά, σε σχέση με το αντικείμενό σας ή και με την ζωή στην τοπική κοινότητα (συνδυάστε το με τα παραπάνω σημεία). Δεν χρειάζεται να είναι πολλά αρθράκια και ειδήσεις – το site σας δεν είναι ειδησεογραφικό, επομένως ο άλλος που σας επισκέπτεται διαδικτυακά, δεν το κάνει για να βρίσκει σε εσάς ειδήσεις σε πρώτο χρόνο – από την άλλη όμως, εάν δεν αλλάζετε το περιεχόμενο, το site σας θα είναι βαρετό και δεν θα ωθεί τον άλλο, δυνητικό πελάτη, να σας επισκέπτεται σχετικά συχνά. Άρα λοιπόν περιοδικά που δεν χρειάζεται να είναι και πολύ συχνά, να αλλάζετε το περιεχόμενο. Επίσης καλό είναι ότι ό,τι βάζετε, ιδίως εάν το γράφετε εσείς, ως άρθρο ή σχολιασμό, δεν χρειάζεται να είναι μεγάλο, διότι ο κόσμος ως επί το πλείστον βαριέται να διαβάζει μακροσκελή κείμενα. Επομένως εάν κάποιο άρθρο που ετοιμάζετε για να βάλετε στο site σας, είναι και σύντομο, είναι καλό διότι αφενός οι δυνητικοί πελάτες που θα σας επισκεφτούν διαδικτυακά, θα το διαβάσουν ευκολότερα και δεν θα το εγκαταλείψουν, αφετέρου θα σας πάρει ως μικρό σε μήκος, λιγότερο χρόνο για να το γράψετε. Ακόμα και εάν αυτός που θα μπει στο site σας, δεν ψωνίσει άμεσα, θα έχει κάνει μια δικτύωση μαζί σας, και αυξάνονται οι πιθανότητες να σας επισκεφτεί στο μέλλον και να αγοράσει κάτι από εσάς.
5. Σκεφτείτε την ιδέα ενός Επαγγελματικού blog
Τέλος, θα πρέπει να σκεφτείτε την δημιουργία ενός Επιχειρηματικού blog, που θα εξελίσσεται και πορεύεται παράλληλα με τα προφίλ που θα έχετε στα social media. Τα blogs αποτελούν έναν εξαιρετικό τρόπο για να επικοινωνήσει κανείς τις εξειδικεύσεις του και τις υπηρεσίες του, να προβάλλει τις ειδικές προσφορές και να έχει περίο επικεοινωνίας με την διεύθυνση email, έτσι ώστε ο κόσμος και δυνητικοί πελάτες, να μπορούν να επικοινωνούν μαζί σας και εσείς να παραμένετε σε επαφή μαζί τους.
Ελπίζουμε αυτές οι συμβουλές δικτύωσης να αποδειχτούν για εσάς, αφού τις χρησιμοποιήσετε, επιτυχείς! Προωθήστε και μόνο σας, την δικτύωσή σας. Όσο καλύτερα είστε δικτυωμένοι, τόσο πιθανότερο είναι να ξεχωρίζετε από το πλήθος.
Διαβάστε επίσης:
• Τι σημαίνουν τα χρώματα και που σε παραπέμπουν