31 Μαρτίου 2020

Breaking News

Management σε καιρούς κρίσης: Ικανότητα ή διαχείριση;

Management σε καιρούς κρίσης: Ικανότητα ή διαχείριση;

Management: Πριν εμφανιστεί η κρίση, οι managers των περισσότερων επιχειρήσεων, πίστευαν ότι είχαν δημιουργήσει τα σπουδαιότερα αεροπλάνα της εποχής τους. Όμως οι εξελίξεις στη παγκόσμια αγορά, έδειξαν ότι αυτά τα αεροπλάνα ήταν κατάλληλα για πτήσεις μόνο υπό φυσιολογικές συνθήκες, με αυτόματο πιλότο και χωρίς μάσκες οξυγόνου. Όταν η κρίση τα έριξε σε κενό αέρος, στις καμπίνες τους δημιουργήθηκε αποσυμπίεση και άρχισαν να χάνουν ύψος το ένα μετά το άλλο.

Συνέντευξη με τον John Stupakis

Σήμερα, οι managers πρέπει να είναι έμπειροι και τολμηροί σκιέρ, με αξιόλογες επιδόσεις στο επιχειρηματικό σλάλομ, προκειμένου να ανταποκριθούν στις ραγδαίες αλλαγές και μεταβολές του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Τα στελέχη του 21αι., καλούνται να αντιμετωπίσουν θεμελιώδεις αλλαγές, νέες προκλήσεις, απρόβλεπτες καταστάσεις.

Πλέον, οι διεθνείς οικονομικές συνθήκες, έχουν καταστήσει ισχυρά τα μειονεκτήματα και ανίσχυρα τα πλεονεκτήματά κάθε επιχειρηματικής κίνησης που εφαρμόζουν. Έτσι κάθε επιχειρησιακός σχεδιασμός που καλούνται να εφαρμόσουν, αποτελεί μία χειρουργική επέμβαση με απρόβλεπτες παρενέργειες.14022016-1

Καλούνται λοιπόν οι managers, να εξισορροπήσουν το όραμα της επιχείρησης με την πραγματικότητα, τον κίνδυνο με τα αποτελέσματα. Να εφαρμόσουν νέες στρατηγικές για να προστατεύσουν τις επιχειρήσεις τους από τις μεταβολές του επιχειρηματικού πεδίου και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που αναμφίβολα θα προκύψουν. Η αποτελεσματικότητά τους στις νέες καταστάσεις, θα κριθεί από την ικανότητά τους να ανακατανέμουν τις δραστηριότητές τους σε αχαρτογράφητες περιοχές, αντιδρώντας στα εξωτερικά ερεθίσματα ώστε να εναρμονιστούν με το περιβάλλον, να αποκτήσουν συλλογική γνώση και δεξιότητες, χτίζοντας την κουλτούρα εκείνη, που θα οδηγήσει τις επιχειρήσεις τους στην μακροχρόνια διατηρησιμότητα.

Και μέσα σε αυτή την σκληρή επιχειρηματική πραγματικότητα, δεν πρέπει να αγνοούμε μία άλλη διάσταση της επιχειρηματικότητας που επιβάλουν τα σημεία των καιρών: το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις αναζητούν στρατηγικές που δεν έχουν ως αυτοσκοπό την κερδοφορία, αλλά και πως θα κάνουν τον κόσμο καλύτερο. Σε ένα κόσμο που βάλλεται από κοινωνικές και οικονομικές εκρήξεις, αναζητούν μέσω των στόχων τους αξίες αλλά και πνευματικές και πολιτιστικές τάσεις.

Αναζητήσαμε έναν από τους πιο έμπειρους Έλληνες managers, με προϋπηρεσία ως CEO σε επιχειρήσεις κολοσσούς, μεταξύ των οποίων η BOEΙNG, η GENERAL DYNAMICS, η DUPON ενώ υπήρξε ο πρώτος CEO της COCA COLA στην Ελλάδα. Είναι ο κύριος JOHN STUPAKIS, τον οποίο έχει την τιμή να φιλοξενεί η στήλη αυτήν την εβδομάδα. Ο κύριος STUPAKIS αποδέχθηκε με χαρά την πρόσκλησή μας και απάντησε στις ερωτήσεις μας.

Κύριε STUPAKIS,

* Ο πρόεδρος της Jumbo, είχε πει ότι η οικονομική κρίση είναι η καλύτερη συγκυρία για έναν αναποτελεσματικό manager. Θα θέλατε να το σχολιάσετε;

* Προφανώς ο κ. πρόεδρος του JUMBO θα εννοούσε ότι η κρίση ίσως θα έδινε μια δικαιολογία σε κάποιον αναποτελεσματικό μάνατζερ για κάποια αποτυχία του. Εγώ θα ήθελα να σας βεβαιώσω, ότι η κρίση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί σαν ευκαιρία από τον μάνατζερ που έχει επικεντρώσει την προσοχή του στη δουλειά του και την πρόοδο της εταιρείας του.

Κάθε κρίση στην οικονομία, ανοίγει και κάποιο παράθυρο. Στην οικονομία κάθε χώρας υπάρχουν οι «ατμομηχανές», στην Ελλάδα η βασική ατμομηχανή ήταν η οικοδομή, τώρα είναι ο τουρισμός (αν εξαιρέσουμε στη συζήτηση μας τη ναυτιλία που είναι διαχρονικά σταθερός παράγων), ποια θα είναι η δραστηριότητα στο μέλλον και ποια θα είναι η κατεύθυνση που η δική μας δουλειά θα ακολουθήσει; Αν κατορθώσουμε να αποκρυσταλλώσουμε κάποια γνώμη για την κατεύθυνση της δουλειάς μας, τότε πως θα πρέπει να ετοιμαστούμε για να έχουμε κάποιο πλεονέκτημα.

* Στο βιβλίο σας με τίτλο «ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ», αναφέρετε ότι το management δεν είναι ούτε συγκεκριμένη επιστήμη αλλά ούτε και τέχνη. Πως θα το ορίζατε σήμερα, που η επιχειρηματικότητα δονείται από τους επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης;

* Υπάρχουν πολλοί ορισμοί που κατά καιρούς διάφοροι μελετητές έχουν υιοθετήσει όταν προσπαθούν να μας εξηγήσουν τι είναι management! Ο δικός που ορισμός λέει ότι το management είναι μια ικανότητα να μπορείς να παίρνεις αποφάσεις με στοιχεία και πληροφορίες που τις περισσότερες φορές δεν θα είναι επαρκείς! Ο ορισμός αυτός κρύβει πολλές έννοιες. O manager πρώτα πρέπει να παίρνει αποφάσεις, αδικαιολόγητος δισταγμός τις περισσότερες φορές αποφέρει ζημία. Οι αποφάσεις θα πρέπει να αποδειχτούν σωστές ως επί το πλείστον βέβαια, και η ερώτηση είναι πως αυτό εξασφαλίζεται, μα για αυτό μιλάμε για ικανότητα!

Η συμβουλή εδώ είναι η ανάλυση των στοιχείων και των πληροφοριών, διότι σχεδόν ο κάθε μάνατζερ ερμηνεύει διαφορετικά τα ίδια στοιχεία και το ποιο σημαντικό και θα το πω αγγλικά «be on top of the developments and changes in the business area that your company is active».

Ο ρόλος των σύγχρονων managers, λόγω των απρόβλεπτων καταστάσεων του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, γίνεται περισσότερο καταλυτικός από ποτέ. Τι έχει αλλάξει στις προτεραιότητές τους σε σχέση με το παρελθόν

Team Leader
Team Leader

Για να πάμε κατ’ ευθείαν στις βασικές αλλαγές, manager χωρίς απόλυτη εξοικείωση με το διαδίκτυο δεν θα υπάρξει στο μέλλον! Manager που δεν χρησιμοποιεί τα πλεονεκτήματα που του παρέχει η πολύμορφη χρήση του υπολογιστή δεν θα υπάρξει στο μέλλον. Η παγκοσμιοποίηση με κάποια ή άλλη μορφή είναι πραγματικότητα, επηρεάζει όλες τις δραστηριότητες σε όλες τις χώρες, είτε λίγο είτε πολύ, επομένως μαζί με το IT proliferation we must follow the communicatios revolution. Μετεκπαίδευση, μεταπτυχιακά, συνέδρια και πραγματική γνώση γλώσσας είναι απαραίτητα εφόδια!

* Μου δίνετε την σκυτάλη για την επόμενη ερώτηση. Ποιες πιστεύετε ότι είναι οι παγκόσμιες τάσεις, προκλήσεις αλλά και δεξιότητες που διαμορφώνουν τις νέες προδιαγραφές του manager του 21αι.

* Για να επαναλάβω, ο manager πρέπει απαραίτητα να έχει αποκτήσει ικανότητες που να μπορεί να παρακολουθεί τις διάφορες αναπτυξιακές κατευθύνσεις και τεχνικά και οικονομικά και πολιτικά παγκοσμίως. Αν δουλεύετε στη βιομηχανία τροφών, η πρόβλεψη καιρού σε διάφορα συγκεκριμένα μέρη στον κόσμο σας ενδιαφέρει, διότι θα επηρεάσει τη σοδιά! Αν δουλεύετε σε βιομηχανία που έχει να κάνει με πετρέλαιο, και σχεδόν όλες κάτι χρησιμοποιούν από πετρέλαιο, όχι μόνο σας ενδιαφέρει η τιμή του πετρελαίου φυσικά αλλά και η πολιτική ευστάθεια σε μερικά μέρη του κόσμου αλλά και η τιμή των ναύλων στα «γκαζάδικα»!

* Διακρίνετε κάποιον manager στην Ελλάδα για την αποτελεσματικότητά του;

Δεν θα ήθελα φυσικά να κατονομάσω κανένα πρόσωπο διότι δεν ξέρω αρκετά για την Ελλάδα και ίσως ακόμη να μην είμαι ο κατάλληλος να κρίνω, θα μπορούσα όμως να κάνω μερικές γενικές επισημάνσεις: στην Ελλάδα υπάρχει πραγματικά κρυφό ταλέντο, ο προσανατολισμός όμως λείπει, πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι η εποχές του άμεσου πλουτισμού ή μάλλον οι τρόποι άμεσου πλουτισμού έχουν αλλάξει! Πρέπει πια να δουλέψεις για να βγάλεις το ψωμί σου, υπάρχουν περιθώρια να δουλέψεις έξυπνα, υπάρχουν περιθώρια για νέες ιδέες αλλά οι εύκολες πόρτες κλείνουν.

Αν θα κάναμε κάποιο διαχωρισμό, στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλά αξιόλογα στελέχη στο τομέα των τεχνοκρατών, υπάρχουν καλοί γιατροί, καλοί αρχιτέκτονες, καλοί μηχανικοί, καλοί κτίστες, καλοί αρχιεργάτες στα ναυπηγεία (ακόμη), καλοί υδραυλικοί, κτλ. εκεί που υστερούμε, και θα εκπλαγείτε με αυτό, είναι στο τομέα international marketing and sales. Δεν είναι δυνατόν οι Ιταλοί να μας παίρνουν το λάδι να το συσκευάζουν και να το πουλάνε στην τριπλάσια τιμή, δεν είναι δυνατόν οι Τούρκοι να παίρνουν περισσότερους τουρίστες από την Ελλάδα, δεν είναι δυνατόν οι ‘Έλληνες εφοπλιστές να πηγαίνουν στην Κροατία και στην Τουρκία για επιδιορθώσεις, βεβαίως θα πεις υπάρχουν και το κομματικά συνδικάτα, αλλά αυτό είναι θέμα άλλης συζήτησης.

* Σας ευχαριστώ πολύ, ήταν τιμή μου να σας συναντήσω.

πηγή www.briefingnews.gr

 

<>>>>*****<<<<>

✎ Δείτε ακόμη…

Related posts