3 Σεπτεμβρίου 2024

Brand Name μιας startup επιχείρησης

Brand Name μιας startup επιχείρησης

Όταν ξεκινάτε μία νέα επιχείρηση και ιδιαίτερα μιας startup η επιλογή του ονόματος είναι μια από τις πιο σημαντικές αποφάσεις που καλείστε να πάρετε.

Και η αλήθεια είναι ότι η προσέγγιση στο πρόβλημα που επέλεξε το συγκρότημα REM, δηλαδή να ανοίξει ένα λεξικό και να επιλέξει ένα όνομα στην τύχη, σπάνια φέρνει καλά αποτελέσματα.

Παρακάτω παρατίθενται έξι απλές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να ολοκληρώσετε επιτυχώς τη διαδικασία:

Βρείτε μια λέξη που προφέρεται εύκολα και δεν μπερδεύει τους πιθανούς πελάτες. Το όνομα πρέπει να επαναλαμβάνεται εύκολα και να διευκολύνει όποιον το ακούσει να το ψάξει αργότερα στο Ίντερνετ.

Μη βιάζεστε. Αφιερώστε αρκετό χρόνο για να ψάξετε όνομα, να το συζητήσετε με τους συνεργάτες σας και να το πείτε κάποιες φορές μεγαλόφωνα. Βεβαιωθείτε ότι είστε σίγουροι πριν κάνετε την τελική σας επιλογή.

Φροντίστε το όνομά σας να λέει μια ιστορία. Μπορείτε να ελπίζετε σε αρκετή δωρεάν διαφήμιση αν η ιστορία πίσω από την επωνυμία σας είναι ενδιαφέρουσα και προκαλεί συζητήσεις.

Γίνετε πιο “προσωπικοί”. Μη φοβηθείτε να χρησιμοποιήσετε ακόμη και ονόματα αγαπημένων σας προσώπων στην επωνυμία.

Μην είστε εντελώς πρακτικοί. Μη βρείτε ένα όνομα που θα περιγράφει ακριβώς αυτό που κάνετε.

Βρείτε ένα όνομα που θα αρέσει πρώτα απ’ όλα σε σας τους ίδιους.

πηγή emea.gr 

Τα brand names χάνονται, οι επιχειρήσεις μένουν…startup

Αρκετά επώνυμα προϊόντα άλλαξαν «χέρια» κατά το 2001 και οι συνέπειες στα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών που τα έχασαν ή τα απέκτησαν -αποδυναμώνοντας ή ενισχύοντας την γκάμα προϊόντων τους-, θα γίνει αισθητή στη φετινή χρήση. Η αιτία μετακίνησης ενός brand, είναι πάντα ο στόχος για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, δηλαδή καλύτερες πωλήσεις ή και καλύτερα κέρδη.

Αν το brand ανήκει σε διεθνή εταιρεία, θα αλλάξει χέρια, αν αυτή εκτιμά ότι το επώνυμο προϊόν της θα είχε καλύτερη πορεία στα χέρια της, ή σε άλλη εταιρεία ή αν πρόκειται για δικαιώματα παραγωγής αν εξασφαλίζει χαμηλότερο κόστος σε άλλη χώρα. Από την άλλη πλευρά και οι ελληνικές εταιρείες, βάσει της στρατηγικής τους επιλέγουν είτε να αποκτήσουν νέα brands μέσω εξαγορών ή νέων συμφωνιών, είτε να ενισχύσουν όσα ήδη έχουν αν θέλουν να τα κρατήσουν. Ακόμα μπορεί να επιλέξουν και να τα αποδυναμώσουν -αναπτύσσοντας άλλα ανταγωνιστικά ιδιόκτητα προϊόντα, αν κρίνουν ότι υπάρχει λόγος.

Η περίπτωση της Διεθνούς Βιομηχανίας Ενδυμάτων που έκλεισε πριν μερικά χρόνια, όταν έχασε το δικαίωμα παραγωγής των Levis στην Ελλάδα, επωνυμία που παρείχε το σύνολο του τζίρου της, αποτέλεσε παράδειγμα προς αποφυγή.

Οι εταιρείες θωρακίζονται

Οι παραγωγικές εταιρείες φροντίζουν πλέον να εξασφαλίζονται δημιουργώντας και ελληνικά ιδιόκτητα ονόματα, ενώ οι εμπορικές μοιράζουν τον κίνδυνο απώλειας ενός brand με την εκπροσώπηση όσο περισσότερων μπορούν. Εξάλλου, η πρόοδος στο μάρκετινγκ και τη διαφήμιση κάνει εφικτή τη δημιουργία και καθιέρωση νέων brands, με αποτέλεσμα να πολλαπλασιάζονται τα επώνυμα ονόματα στην αγορά και να δημιουργούνται συνεχώς καινούργια πολλά από τα οποία είναι ελληνικά και ιδιόκτητα. Η μεγαλύτερη απώλεια της προηγούμενης χρονιάς ήταν η διακοπή της συνεργασίας από 31/12/2001 μεταξύ της πολυεθνικής Japan Τobacco Ιnternational και της καπνοβιομηχανίας «Καρέλια», για την παραγωγή και διανομή του σήματος Camel και τη διανομή των σημάτων Camel Super Lights, Μore και Salem. Αν και σταθερή στρατηγική της εταιρείας τα τελευταία χρόνια ήταν η ενδυνάμωση των ιδιόκτητων σημάτων της (Κarelia Ultra Low 25s Κarelia Slims, George Κarelias and Sons, Rex Lights 25s και Rex Ultima 25s) τα οποία και παρουσιάζουν αύξηση σε όγκο πωλήσεων, οι επιπτώσεις της απώλειας των Camel στα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας κατά τη χρήση 2002 θα είναι σημαντικές.

Εξάλλου, οι πωλήσεις τους το 2001 αντιπροσωπεύουν το 41% του συνολικού τζίρου της εταιρείας με χαμηλότερη συμμετοχή στα καθαρά κέρδη και με συμμετοχή στον συνολικό όγκο παραγωγής 26%.

Ο έντονος ανταγωνισμός αυξάνει τόσο τα επώνυμα προϊόντα, όσο και τις απαιτήσεις των ιδιοκτητών των brands από τους Ελληνες συνεργάτες τους, ενώ δυσχεραίνει και τις συνθήκες για την επίτευξη των στόχων.

Ετσι αν και η έννοια της αποκλειστικής συνεργασίας υποτίθεται ότι δεν υφίσταται στο πλαίσιο της ΕΕ, οι απαιτήσεις μάρκετινγκ διαφήμισης και διανομής ενός προϊόντος προϋποθέτουν στενή συνεργασία και συμβόλαιο αποκλειστικότητας. Ταυτόχρονα, η σημασία που έχει ήδη αποκτήσει η ελληνική αγορά αλλά και οι προσδοκίες για τα επόμενα χρόνια, αυξάνουν τις απαιτήσεις των ξένων εταιρειών και αναζητούν διαρκώς τη συνεργασία που θα εξασφαλίσει την καλύτερη πορεία στο προϊόν τους.

Η εταιρεία «Μπενρουμπή» εξασφάλισε ήδη δύο σημαντικές συνεργασίες με την εταιρεία Curver-Rubbermaid Villeroy & Βoch, που θα συμβάλουν σημαντικά στη φετινή χρήση, ενώ προετοιάζει και νέες συνεργασίες τους επόμενους μήνες.

Μαρίνα Πρωτονοταρίου -πηγή imerisia.gr

***********************************************************************************************************************************************************************************

3 Λόγοι που τα Χρήματα δεν σας κάνουν ευτυχισμένο

Related posts