Γιακουμάτος: Θα ευχόμουν οι δόσεις να πάνε 72 – και άλλα: Ο υφυπουργός Ανάπτυξης, Γεράσιμος Γιακουμάτος σήμερα συμμετείχε στην πρωϊνή τηλεοπτική εκπομπή του ΑΝΤ1, όπου είπε ορισμένα ενδιαφέροντα.
Επειδή πριν δυο μέρες, ο υφυπουργός είχε μιλήσει και στην πρωϊνή εκπομπή του MEGA όπου είχε συγκρίνει, θέλοντας να δείξει ότι το φρέσκο γάλα είναι φθηνό, τη τιμή του γάλακτος με αυτή του νερού, γι’αυτό σήμερα, ο δημοσιογράφος του ΑΝΤ1 του σύγκρινε τη τιμή του φρέσκου γάλακτος με την τιμή της βενζίνης ανά λίτρο, για να δείξει ακριβώς το αντίθετο, ότι δηλαδή είναι ακριβό.
Ο υφυπουργός, στο θέμα των τιμών πολλών βασικών προϊόντων, ο υφυπουργός ανάφερε ότι οι καταναλωτές πρέπει να αναζητούν τα φθηνότερα προϊόντα και να μην πηγαίνουν στα super market «έχοντας το κεφάλι ψηλά σαν το παγώνι».
Σε αυτό δεν έχει άδικο ο Γιακουμάτος: όταν κάποιος πάει στο super market ή στην Λαϊκή αγορά, καθώς και τα δύο έχουν πλήθος προϊόντων, θα πρέπει ο καταναλωτής να συγκρίνει τις τιμές στα ομοειδή και να προτιμά αυτά των φθηνότερων παραγωγών και εφόσον είναι εφάμιλλα από πλευράς χαρακτηριστικών και ποιότητας.
Λέμε εμείς ως παράδειγμα, όταν πρόκειται για φρέσκο γάλα για το οποίο γίνεται πολύ συζήτηση εδώ και αρκετά καιρό, για ποιο λόγο κάποιος στο super market να επιλέξει ένα που κάνει 1,45€ το λίτρο αντί ενός άλλου που κάνει 1,27€; Το φρέσκο γάλα είναι φρέσκο αγελαδινό γάλα, δεν έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά ή θρεπτική αξία και γενικότερα διαφορετική ποιότητα, αυτό που κάνει 1,45€ από αυτό που κάνει 1,27€ ή από το άλλο που κάνει 0,99€ το λίτρο, που συνήθως είναι ιδιωτικής ετικέτας. Στο μόνο που διαφέρει ένα φρέσκο γάλα ιδιωτικής ετικέτας από ένα επώνυμο, είναι ότι στο κουτί το επώνυμο φέρει το σήμα της γαλακτοβιομηχανίας ενώ το ιδιωτικής ετικέτας, φέρει ένα ιδιωτικό σήμα εώ παράγεται και αυτό από την ίδια γαλακτοβιομηχανία.
Είναι σαφές ότι εἀν ο καταναλωτής επιλέγει το φθηνότερο, για παράδειγμα αυτό το γάλα που κοστίζει 0,99€ το λίτρο, ωθεί και τις γαλακτοβιομηχανίες που δίδουν στα super market γάλατα με το δικό τους επώνυμο σήμα, να μειώσουν τις τιμές. Αυτό όμως, δηλαδή την εστίαση στα φθηνότερα προϊόντα (υπό την προϋπόθεση πάντα ότι είναι εφάμιλλα) πρέπει να γίνεται μαζικά από τους καταναλωτές, για να υπάρξει μια πίεση προς τις βιομηχανίες να μειώσουν τις τιμές · αν το κάνουν ελάχιστοι, τι πίεση να υπάρξει;
Παρομοίως, όταν κάποιος πάει στην Λαϊκή, πάει που πάει, ας διανύσει το σύνολο αυτής έτσι ώστε να συγκρίνει τα οπωροκηπευτικά που θέλει να πάρει και στην ποιότητα που τα θέλει, σε τι τιμές βρίσκονται μεταξύ των πωλητών και να επιλέξει τον φθηνότερο · δεν χρειάζεται να πηγαίνει σε συγκεκριμένους πωλητές της Λαϊκής.
Με άλλα λόγια, ο καταναλωτής πρέπει να αποκτήσει ισχυρή καταναλωτική συνείδηση και να κατανοήσει ότι ο έλεγχος και σύγκριση των τιμών, είναι προς το συμφέρον του, ιδίως τώρα που δεν του περισσεύουν χρήματα.
Στο θέμα του γάλακτος επίσης, ανάφεραν την άποψή τους και παραγωγοί γάλακτος, που είπαν ότι τα έσοδα των παραγωγών μειώθηκαν καθώς με την παράταση της διάρκειας λήξης του τελικού προϊόντος, οι βιομηχανίες πίεσαν για μείωση των αμοιβών των αγελαδοτρόφων καθώς εάν οι τελευταίοι δεν την εδέχονταν, είχαν την δυνατότητα (εκ της διευρυμένης χρονικής διάρκειας του γάλακτος) οι βιομηχανίες να πάρουν την πρώτη ύλη από το εξωτερικό.
Ο υφυπουργός δέχτηκε τις δυσκολίες των αγελαδοτρόφων αλλά ανάφερε στην εκπομπή επιπλέον, ότι πολλές βιομηχανίες τροφίμων και καταστήματα, κάνουν προσπάθεια να μειώσουν τις τιμές και να βοηθήσουν την οικονομική αδυναμία των καταναλωτών. Επισήμανε δε, ότι παρατηρώντας ο ίδιος τους ισολογισμούς πολλών από αυτές τις εταιρίες, έχει διαπιστώσει ότι τα περιθώρια κέρδους τους είναι περιορισμένα.
Τέλος, ο υφυπουργός ερωτώμενος σχετικά, δήλωσε για το θέμα της ρύθμισης οφειλών προς ασφαλιστικά ταμεία ότι θα ευχόταν οι δόσεις να πάνε 72, όταν στην εκπομπή του MEGA δυο μέρες πριν είχε φανεί πολύ πιο αισιόδοξος και συγκεκριμένος. Δείτε τι είχε πει, εδώ.
>>>•<<<
Ίσως σας ενδιαφέρει και το ακόλουθο άρθρο:
✎ Πως θα γίνει η ρύθμιση των οφειλών σε εφορία και Ταμεία