19 Απριλίου 2024

Οδηγίες για Δικαιούχους – Ωφελούμενους προγράμματος επιδότησης διακοπών εργαζομένων-ανέργων-οικογενειών με Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού

Οδηγίες για Δικαιούχους – Ωφελούμενους προγράμματος επιδότησης διακοπών εργαζομένων-ανέργων-οικογενειών με Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού

Κατάρτιση προγράμματος επιδότησης διακοπών εργαζομένων, ανέργων και των οικογενειών αυτών με Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού: Οδηγίες για Δικαιούχους – Ωφελούμενους του προγράμματος

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ EΡΓΑΣΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δελτίο Τύπου

Αθήνα, 19 Μαΐου 2014

 

Δεύτερη χρονιά φέτος, το 2014, επιτυχημένης λειτουργίας του προγράμματος επιδότησης διακοπών εργαζομένων, ανέργων και των οικογενειών αυτών μέσω της Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού καθώς υπογράφηκε η Κοινή Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με την οποία καθορίζονται η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής για το νέο Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού ύψους 10 εκατ. ευρώ που ξεκινάει την 1η Αυγούστου 2014.

Το Πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού που θεσμοθετήθηκε ξανά το 2013 από το υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και χρηματοδοτήθηκε από τον «Ενιαίο Λογαριασμό για την Εφαρμογή Κοινωνικών Πολιτικών (ΕΛΕΚΠ)» ο οποίος λειτουργεί στον ΟΑΕΔ, είναι μία πολύ σημαντική κοινωνική παροχή για τους εργαζόμενους και τους ανέργους– ιδιαίτερα στις σημερινές οικονομικές συνθήκες – όσο και μέσο τόνωσης της τοπικής τουριστικής ανάπτυξης πολλών περιοχών της χώρας μας.

Συνεπώς, η διατήρηση του θεσμού και το 2014 συνιστούσε προτεραιότητα της κυβερνητικής πολιτικής.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Εργασίας κ. Γιάννης Βρούτσης:

«Δίνουμε την ευκαιρία του κοινωνικού τουρισμού σε όλους τους ανέργους και τους εργαζόμενους της χώρας. Είναι ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα που ξεκινήσαμε ήδη από πέρυσι με μεγάλη επιτυχία και συνεχίζουμε και φέτος με άλλες 120.000 επιταγές κοινωνικού τουρισμού. Δείχνουμε στην πράξη ότι το κοινωνικό κράτος υπάρχει και ξαναχτίζεται σε υγιείς και στέρεες βάσεις».

Όπως δήλωσε και ο διοικητής του ΟΑΕΔ κ. Θοδωρής Αμπατζόγλου:

«Συνεχίζουμε για δεύτερο χρόνο να δίνουμε μία σημαντική κοινωνική παροχή σε ανέργους, εργαζόμενους και τις οικογένειες αυτών. Ο ΟΑΕΔ, ανταποκρινόμενος στις ανάγκες της εποχής, στηρίζει τις κοιωνικές ομάδες που έχουν ανάγκη αυτή την παροχή αλλά τονώνει και τις τουριστικές επιχειρήσεις πολλών περιοχών».

Δείτε τη σχετική Υπουργική Απόφαση εδώ

Αντικείμενο του προγράμματος είναι η επιδότηση των δικαιούχων – ωφελουμένων για την πραγματοποίηση διακοπών με τη χορήγηση Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού.

 ΔΙΚΑΙΟΥΧΟΙ / ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

1. Ως «Δικαιούχοι» του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2014-2015 ορίζονται ασφαλισμένοι:

α) εργαζόμενοι με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου που έχουν κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος 50 ημέρες στην ασφάλιση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρ. 3 του ν.678/1977, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (συνεισπραττόμενη με τις εισφορές υπέρ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ εισφορά 0,35%),

β) άνεργοι που κατά το προηγούμενο της έναρξης του προγράμματος ημερολογιακό έτος έχουν λάβει τακτική επιδότηση ανεργίας με βάση τις κοινές περί ανεργίας διατάξεις του ΟΑΕΔ διάρκειας τουλάχιστον 2 μηνών (50 ημερήσια επιδόματα),

γ) άνεργοι εγγεγραμμένοι στο Ειδικό Μητρώο Ανέργων ΑμεΑ του ΟΑΕΔ, όπως η Δημόσια Πρόσκληση ορίζει.

2. Δεν θεωρούνται δικαιούχοι του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2014-2015:

α) οι επιλεγέντες δικαιούχοι στο πλαίσιο του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού έτους 2013-2014, ανεξαρτήτως από το αν έκαναν χρήση της παροχής ή όχι, εξαιρέσει των επιλεγέντων εκείνων που ανήκουν στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία και

β) οι δικαιούχοι συναφούς παροχής από οποιονδήποτε άλλο φορέα για την ίδια χρονική περίοδο υλοποίησης του προγράμματος, ως αυτή ορίζεται στην παρ. 1 του άρθρ. 4 της παρούσας.

3. Ως «Ωφελούμενοι» του προγράμματος Κοινωνικού Τουρισμού ορίζονται:

α) τα άνω των πέντε ετών προστατευόμενα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων και με ανώτατο ηλικιακό όριο το 24ο έτος της ηλικίας τους, όπως αυτά αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημοσίου φορέα,

β) τα άνω των πέντε ετών τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων και με ανώτατο ηλικιακό όριο το 24ο έτος της ηλικίας τους, τα οποία έχουν ίδια ασφάλιση λόγω σπουδών ή αναπηρίας, όπως αυτά αποδεικνύονται είτε από πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης είτε αυτεπαγγέλτως,

γ) τα προστατευόμενα τέκνα της οικογένειας των δικαιούχων που συμπληρώνουν τα πέντε έτη κατά τη διάρκεια του προγράμματος, όπως αυτά αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημοσίου φορέα. Για τα τέκνα της κατηγορίας αυτής η Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού του άρθρου 5 της παρούσας που τα αφορά ενεργοποιείται από την ημερομηνία συμπλήρωσης του πέμπτου έτους της ηλικίας τους και έπειτα,

δ) οι σύζυγοι των δικαιούχων, όταν είναι προστατευόμενα μέλη και ασφαλίζονται από αυτούς, όπως αποδεικνύονται από οικογενειακό βιβλιάριο ασθενείας δημοσίου φορέα,

ε) οι συνοδοί δικαιούχων ή ωφελουμένων των ως άνω περιπτώσεων α΄ έως δ΄ ανηκόντων στην κατηγορία ατόμων με αναπηρία με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, και μόνο στην περίπτωση που η αναγκαιότητα συνοδείας προκύπτει από το νόμο και αποδεικνύεται από σχετική βεβαίωση (όταν απαιτείται), όπως αυτή προσδιορίζεται στα δικαιολογητικά συμμετοχής της Δημόσιας Πρόσκλησης.

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ – ΑΡΙΘΜΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ/ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ

1.Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από την 1.8.2014 έως την 30.06.2015. Το ως άνω χρονικό διάστημα υλοποίησης του Προγράμματος δύναται να τροποποιηθεί με τη Δημόσια Πρόσκληση.

2.Η διάρκεια διαμονής των δικαιούχων – ωφελουμένων ορίζεται από μία (1) έως πέντε (5) διανυκτερεύσεις εντός του χρονικού διαστήματος της ως άνω παραγράφου.

3.Ο αριθμός των δικαιούχων και των ωφελούμενων του προγράμματος καθορίζεται στη Δημόσια Πρόσκληση.

 ΕΠΙΤΑΓΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ –ΥΨΟΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ

1. Η «Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού» ενσωματώνει μια συγκεκριμένη οικονομική αξία και ο αποκλειστικός σκοπός της είναι η ανταλλαγή της με υπηρεσίες διαμονής από τους παρόχους σύμφωνα με τους όρους της Δημόσιας Πρόσκλησης.

2. Το ύψος της οικονομικής αξίας της επιταγής που αποτελεί την επιδότηση του δικαιούχου και των ωφελουμένων, προσδιορίζεται στη Δημόσια Πρόσκληση και είναι ανάλογο με τον τύπο και την κατηγορία του τουριστικού καταλύματος. Στην οικονομική αξία της επιταγής του δικαιούχου περιλαμβάνεται το ποσό επιδότησης του δικαιούχου και των ωφελουμένων μελών του.

3. Η «Επιταγή Κοινωνικού Τουρισμού» έχει τη μορφή ενός ηλεκτρονικού μοναδικού κωδικού αριθμού, ο οποίος δημιουργείται αυτόματα από το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ) του Οργανισμού και αποτυπώνεται με τα λοιπά στοιχεία των δικαιούχων – ωφελουμένων στο Μητρώο των παρ. 6 και 12 του άρθρ. 9 της παρούσας, ισχύει δε αποκλειστικά για τους σκοπούς του συγκεκριμένου προγράμματος μέχρι τη λήξη αυτού.

4. Η επιδότηση μέσω της Επιταγής Κοινωνικού Τουρισμού δίνει τη δυνατότητα στους δικαιούχους να επιλέγουν οι ίδιοι τους παρόχους τουριστικών καταλυμάτων σύμφωνα με τις ανάγκες τους.

ΠΑΡΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

1. Ως «Πάροχοι» νοούνται τα τουριστικά καταλύματα, όπως αυτά προσδιορίζονται στη Δημόσια Πρόσκληση.

2. Τα τουριστικά καταλύματα πρέπει να έχουν το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας τους και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά σε ισχύ, όπως αυτά ορίζονται στη Δημόσια Πρόσκληση.

ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ– ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

1.Οι αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων δικαιούχων υποβάλλονται προς τον ΟΑΕΔ αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο. Στη Δημόσια Πρόσκληση είναι δυνατόν να προβλέπεται η υποβολή αιτήσεων με την αποκλειστική ή μη χρήση κωδικών πρόσβασης των δικαιούχων. Οι λεπτομέρειες για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων καθώς και για την υποβολή των δικαιολογητικών από τους υποψηφίους καθορίζονται ρητά με τη Δημόσια Πρόσκληση. Σε περίπτωση υποβολής αίτησης με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που ορίζεται στην Πρόσκληση, ο υποψήφιος αποκλείεται από τη διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα.

2. Τα έντυπα ηλεκτρονικών αιτήσεων θα βρίσκονται αναρτημένα στη διαδικτυακή πύλη του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) και μετά τη συμπλήρωσή τους οι δυνητικοί δικαιούχοι θα τα αποστέλλουν μέσω του συστήματος ηλεκτρονικών αιτήσεων στον ΟΑΕΔ.

3. Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσα στην προθεσμία που ορίζεται ρητά στη Δημόσια Πρόσκληση. Μετά τη λήξη της προθεσμίας δεν είναι δυνατή η υποβολή αιτήσεων.

4. Η αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του άρθρου 8 του ν.1599/1986 (ΦΕΚ Α΄ 75) για τα στοιχεία που διαλαμβάνονται σε αυτήν. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται στην αίτηση επισύρει τις προβλεπόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.

5. Η υποβολή αίτησης συμμετοχής συνιστά εξουσιοδότηση προς τον ΟΑΕΔ για τη χρήση και επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του αιτούντος αποκλειστικά για τους σκοπούς της παρούσας.

6. Ο υποψήφιος φέρει την ευθύνη της πλήρους και ορθής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής του αίτησης. Διόρθωση ή τροποποίηση ή συμπλήρωση των αιτήσεων, συμπλήρωση τυχόν ελλειπόντων στοιχείων – δικαιολογητικών, έστω και συμπληρωματικών ή διευκρινιστικών, επιτρέπεται με νέες αιτήσεις, οι οποίες υποβάλλονται σε αντικατάσταση των προηγουμένων, οι οποίες ακυρώνονται, έως τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.

7. Οι υποψήφιοι δικαιούχοι μετά την υποβολή της ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής τους και μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων οφείλουν να προσκομίσουν στα αρμόδια ΚΠΑ2 δικαιολογητικά που δεν δύναται να αναζητηθούν αυτεπαγγέλτως, ως η Δημόσια Πρόσκληση ορίζει.

8. Υποψήφιοι που υποβάλλουν ηλεκτρονική αίτηση ως δικαιούχοι της περίπτωσης α’ της παρ. 1 του άρθρ. 3 της παρούσας και οι ημέρες εργασίας τους δεν δύνανται να αναζητηθούν αυτεπαγγέλτως λόγω μη ένταξής τους στο μηχανογραφικό σύστημα του ΙΚΑ για οποιονδήποτε λόγο, έχουν την υποχρέωση να προσκομίσουν στα αρμόδια ΚΠΑ2 τα σχετικά παραστατικά μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων. Η μη προσκόμιση των σχετικών παραστατικών αποτελεί λόγο αποκλεισμού των υποψηφίων από το πρόγραμμα.

9. Μη προσκόμιση των δικαιολογητικών που ορίζονται από τη Δημόσια Πρόσκληση μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων ή προκύπτουσα μη πλήρωση των όρων της Δημόσιας Πρόσκλησης και αναντιστοιχία των δηλουμένων στην αίτηση στοιχείων με τα υποβληθέντα δικαιολογητικά, συνεπάγεται είτε αποκλεισμό του δικαιούχου ή ωφελούμενου αυτού από το Πρόγραμμα είτε μη μοριοδότησή του για τα κριτήρια εκείνα στα οποία αφορούν τα δικαιολογητικά.

Άρθρο 9 –  ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ– ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ /ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ

Άρθρο 10 – ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΠΑΡΟΧΩΝ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ

Άρθρο 11 – ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΜΗΤΡΩΟΥ ΠΑΡΟΧΩΝ

Άρθρο 12 – ΛΟΙΠΟΙ ΟΡΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ – ΩΦΕΛΟΥΜΕΝΩΝ, ΣΥΜΒΑΣΗ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝΠΑΡΟΧΩΝ

Άρθρο 13 – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ

Άρθρο 14 – ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

 

Δείτε σχετικά άρθρα: 100.000 «επιταγές» για δωρεάν διακοπές – Ποιοί τις δικαιούνται

Related posts