25 Απριλίου 2024

Οι προτάσεις του ΕΒΕΑ για βελτίωση της οικονομίας και ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά

Οι προτάσεις του ΕΒΕΑ για βελτίωση της οικονομίας και ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά

Οι προτάσεις του ΕΒΕΑ για βελτίωση της οικονομίας και ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά.προτάσεις του ΕΒΕΑ για βελτίωση της οικονομίας και ενίσχυση της ρευστότητας

Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και του ΕΒΕΑ Κ. Μίχαλος, σε συνέντευξη τύπου σήμερα στο ΕΒΕΑ, έκανε σαφές ότι η αλλαγή πλεύσης σε μια σειρά από τομείς, με κυριότερους τη φορολογική πολιτική, την ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά και την ενίσχυση των κοινωνικών παροχών είναι θεμελιώδεις προϋποθέσεις για την επιβίωση της σημερινής συγκυβέρνησης.
Ταυτόχρονα στις προτεραιότητες της νέας οικονομικής πολιτικής, όπως ανέφερε ο Κ. Μίχαλος, θα πρέπει να είναι και η διεκδίκηση – διαπραγμάτευση με τους εταίρους, για μέτρα περαιτέρω ελάφρυνσης του χρέους.
Επίσης ότι, η χώρα έχει ανάγκη από μηχανισμούς που ενισχύουν την κρατική αξιοπιστία, δημιουργούν το κατάλληλο επενδυτικό κλίμα, εδραιώνουν την κοινωνική συνοχή, ενθαρρύνουν πρωτοβουλίες οι οποίες στοχεύουν σε διατηρήσιμους ρυθμούς ανάπτυξης και επιβραβεύουν τις δυναμικότερες από αυτές, αλλά και δεν επιτρέπουν στη διαπλοκή, την ασυδοσία και τη σπατάλη να προσθέτει νέα ελλείμματα και χρέη, σε μια οικονομία που διεκδικεί να καταλάβει μια δυναμικότερη θέση στο διεθνή καταμερισμό της εργασίας.Ολιγοπωλιακές δραστηριότητες που δημιουργούν υπερκέρδη και «κλειστά» επαγγέλματα που απομυζούν τον καταναλωτή (χαμηλή ποιότητα και υψηλές τιμές) δεν έχουν θέση σε μια σύγχρονη οικονομία.

Οι προτάσεις του ΕΒΕΑ, σύμφωνα με τον Κ. Μίχαλο σχετικά με τη Φορολογία είναι οι εξής:

Φορολογία

Η δημοσιονομική προσαρμογή που πέτυχε η χώρα την τετραετία 2010 – 2013 οφείλεται κατά 60% στην αύξηση των φόρων και κατά 40% στη μείωση των δαπανών. Αντί δηλαδή να μαζευτεί το κράτος, έπεσε το βάρος στις πλάτες του φορολογούμενου.

Ακούσαμε και επικροτούμε τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού για τη μείωση των φορολογικών συντελεστών και ειδικότερα αυτών που αφορούν τα νομικά πρόσωπα στο 15% των φυσικών προσώπων στο 33% και βέβαια του ΦΠΑ στο 12%.

Προτείνουμε φορολογικό συντελεστή στα κέρδη των Νομικών προσώπων 15%. Εφόσον τα κέρδη αυτά διανεμηθούν, τότε θα φορολογηθούν με επιπλέον ποσοστό 15% και εξάντληση της φορολογικής επιβάρυνσης. Σε περίπτωση, όμως ,κατά την οποία τα κέρδη αυτά καταλήξουν σε φυσικό πρόσωπο και συναθροιζόμενα με άλλα εισοδήματα, φορολογηθούν, ο φόρος αυτός του 15% θα πιστωθεί και θα μειώσει τον συνολικό φόρο που θα προκύψει.

Συγκεκριμένα

α) Φορολογικός συντελεστής 15% στο σύνολο των φορολογητέων κερδών, και

β) Συντελεστής παρακράτησης φόρου διανεμομένων κερδών 15%, είτε με εξάντληση φορολογικής υποχρέωσης είτε με συμψηφισμό αυτού με το φόρο εισοδήματος των φυσικών προσώπων δικαιούχων.

γ) Δραστική μείωση του συντελεστή προκαταβολής φόρου εισοδήματος για όλα τα νομικά πρόσωπα, που σήμερα είναι 55% στις προσωπικές και 80% στις ΑΕ.

δ) Να υπάρξουν βελτιώσεις στο θέμα των παροχών σε είδος, ώστε να μην θεωρούνται παροχές τα κινητά τηλέφωνα διότι αποτελούν εργαλείο εργασίας, τα Ι.Χ. επιβατηγά αυτοκίνητα κάτω των 1600 κυβικών εκατοστών, οι μισθοί άνω των 3 μηνών, η παραχώρηση ιδιόκτητης ή μισθωμένης κατοικίας η οποία βρίσκεται σε απόσταση άνω των 100 χιλιομέτρων από την έδρα της επιχείρησης.

Στη φορολογία φυσικών προσώπων ενιαία κλίμακα φορολογίας εισοδήματος ανεξάρτητα από την πηγή προέλευσης αυτού με αφορολόγητο όριο 7.000,00 ευρώ αυξανόμενο κατά 500,00 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο.

Το πρόβλημα όμως δεν είναι μόνο το ύψος της φορολογίας. Είναι και η πολυπλοκότητα και η αστάθεια. Στην Ελλάδα σήμερα, ο φορολογούμενος – και ειδικά ο επιχειρηματίας και ο ελεύθερος επαγγελματίας – δεν ξέρει πραγματικά τι του ξημερώνει.

·         Στο μεταξύ, οι επιδόσεις στην πάταξη της φοροδιαφυγής είναι απογοητευτικές. Η Ελλάδα εξακολουθεί να χάνει κάθε χρόνο 10 δισ. ευρώ από το ΦΠΑ. Παρ’ όλα αυτά, εκτός από το ετήσιο «σήριαλ» της συλλογής αποδείξεων, δεν έχουμε δει κανένα ουσιαστικό μέτρο για την ενίσχυση της διαφάνειας στις συναλλαγές.

·         Προτείνουμε συγκεκριμένες αλλαγές για ένα καλύτερο φορολογικό σύστημα, τόσο σε επίπεδο αρχών όσο και σε επίπεδο επιμέρους ρυθμίσεων.
o        αλλαγή τρόπου της καταβολής του ΦΠΑ: να καταβάλλεται από τον λήπτη του τιμολογίου και όχι από τον εκδότη. Με το ισχύον σύστημα οι επιχειρήσεις αναγκάζονται να καταβάλουν τον ΦΠΑ με την έκδοση του τιμολογίου, ενώ, λόγω των δυσμενών συνθηκών στην ελληνική αγορά, η εξόφλησή του γίνεται πολύ αργότερα.
o        οριστική αντιμετώπιση εκκρεμοτήτων του παρελθόντος, για όλες τις υποθέσεις και για όλα τα φορολογικά αντικείμενα. Με μια διαδικασία που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να τακτοποιήσουν παλαιότερες χρήσεις και να προχωρήσουν.
o        αναβάθμιση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας, ως προς τα πρόστιμα και τους ελέγχους. Τα πρόστιμα που ισχύουν σήμερα είναι εξωπραγματικά, σε σχέση με τις συνθήκες ρευστότητας που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις.
o        ριζική αναμόρφωση της φορολογίας ακινήτων, η οποία αγγίζει τα όρια της δήμευσης. Από φέτος, η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση με τρεις ετήσιους φόρους στην αστική ακίνητη ιδιοκτησία.
o        Κίνητρα προς επιχειρήσεις και καταναλωτές για την ενθάρρυνση των ηλεκτρονικών πληρωμών και επιτάχυνση της εφαρμογή της ηλεκτρονικής τιμολόγησης.
·         η φορολογία είναι ένα εργαλείο για την ανάπτυξη της οικονομίας και για την ευημερία της κοινωνίας. Δεν είναι η εύκολη λύση για κλείνουν οι τρύπες του προϋπολογισμού και να διατηρείται ανέπαφο το πελατειακό κράτος.
·         Εάν δεν υπάρξει ένα σταθερό και ευνοϊκό φορολογικό περιβάλλον, δεν μπορούμε να μιλάμε για επενδύσεις και θέσεις εργασίας. Αν αυτό δεν γίνει κατανοητό, όσα νομοσχέδια, όσες τροποποιήσεις και όσες εγκύκλιοι κι αν υπάρξουν, ανάπτυξη δεν θα δούμε.
Ρευστότητα – χρηματοδότηση

·         Θα πρέπει να υπάρξει ενίσχυση των υφιστάμενων χρηματοδοτικών εργαλείων και ανάπτυξη νέων, τα οποία θα είναι προσαρμοσμένα στις ιδιαίτερες ανάγκες και τα μεγέθη της ελληνικής επιχειρηματικότητας.·         Στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ, να δοθεί προτεραιότητα σε δράσεις που ενδυναμώνουν τη μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και διευκολύνουν την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά προγράμματα.

·         Λήψη μέτρων για την ανακούφιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων:

o        η απόφαση για αναστολή της καταβολής των δόσεων των δανείων που έχουν ληφθεί από τις επιχειρήσεις με εγγύηση του ελληνικού Δημοσίου, αποτελεί παράδειγμα προχειρότητας. Από τη διευκόλυνση αυτή ωφελούνται ελάχιστοι, ενώ εξαιρούνται περίπου 60.000 επιχειρήσεις που έλαβαν επιχειρηματικά δάνεια μέσω του ΕΤΕΑΝ.
o        Μετά τη δίκαιη απόφαση για συμψηφισμό των οφειλών ΦΠΑ, η κυβέρνηση θα πρέπει να προχωρήσει στον συμψηφισμό του συνόλου των χρεών μεταξύ του Δημοσίου και των επιχειρήσεων.
 

Λύση στο μείζον θέμα της ρύθμισης των ληξιπρόθεσμων εισφορών προς τα ασφαλιστικά Ταμεία. Ένταξη στη ρύθμιση του συνόλου της ληξιπρόθεσμης οφειλής, από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης, στις προβλεπόμενες 48 δόσεις της «Νέας Αρχής» με εκκίνηση αποπληρωμής από 1/1/2015 και καταβολή το 2014 μόνο των τρεχουσών εισφορών και επιπλέον μηνιαία προσαύξηση στο ύψος του 1% του συνόλου της ληξιπρόθεσμης οφειλής».

Δείτε το Δελτίο τύπου εδώ

>>>>Δείτε άρθρα μας <<<<
Στοχευμένοι έλεγχοι – τι παραβάσεις φορολογικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας διαπιστώθηκαν

Οφείλεις στο ΔΗΜΟ; Τότε η νέα εγκύκλιος που σου παρέχει Ρυθμίσεις ληξιπρόθεσμων οφειλών προς δήμους σε ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ.

Δωρεάν Σεμινάριο σε Άνεργους στα Χανιά

ΚΕΑΟ και ΟΑΕΕ προειδοποιούν για κατασχέσεις σε οφειλέτες, μη υπαγόμενους σε ρύθμιση

Νέα δάνεια από την ΕΤΕΠ για χρηματοδότηση και στήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων

Related posts