24 Απριλίου 2024

Τι συζήτησε η ηγεσία της ΕΣΕΕ με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας

Τι συζήτησε η ηγεσία της ΕΣΕΕ με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας

Τι συζήτησε η ηγεσία της ΕΣΕΕ με την ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας. Το προεδρείο της ΕΣΕΕ είχε μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση με τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργο Σταθάκη.

Αναλυτικότερα, πραγματοποιήθηκε μια εποικοδομητική συνάντηση του Προέδρου της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλη Κορκίδη καθώς και του Προεδρείου της, με την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κKorkidis_Stathakis. Γιώργο Σταθάκη.

Στη συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε σε φιλικό κλίμα συζητήθηκαν όλα τα ζητήματα που απασχολούν την Μικρομεσαία επιχειρηματικότητα.

Το προεδρείο της ΕΣΕΕ κατέθεσε προς τον κ. Υπουργό Υπόμνημα θέσεων που άπτονται ζητημάτων του Εμπορίου αλλά και τον Εμπορικό Οδικό Χάρτη για Ανάπτυξη με Απασχόληση και σχετικό πίνακα με τα άμεσα και έμμεσα μέτρα που έπληξαν κατά τη διάρκεια της κρίσης τον εμπορικό κόσμο, ενώ επανέλαβε για άλλη μια φορά, οτι είχε από την αρχή διαφωνήσει με πολλές από τις επιλογές των Κυβερνήσεων από το 2010 και μετά, οι οποίες υιοθέτησαν μεγάλες μειώσεις μισθών σε μία μάταιη προσπάθεια τόνωσης της ανταγωνιστικότητας και διατήρησης της απασχόλησης.

Παράλληλα, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ παρέδωσε προς τον κ. Υπουργό ολοκληρωμένο σχέδιο «Κώδικα Δεοντολογίας για την Λειτουργία της Αγοράς», το οποίο συμπεριλαμβάνει τις απόψεις της πλειοψηφίας των εκπροσώπων επιχειρηματικότητας και καταναλωτών, που μετείχαν στον κοινωνικό διάλογο του Υπουργείου Ανάπτυξης το περασμένο φθινόπωρο.

Η ΕΣΕΕ ζήτησε από τον κ. Υπουργό την νομοθέτησή του, δεδομένου ότι ο Κώδικας που τελικά εισήγαγε ο προηγούμενος Υφυπουργός Ανάπτυξης, ουδεμία σχέση είχε με όσα αποφασίσθηκαν από την Επιτροπή των φορέων, μετά την ολοκλήρωση του σχετικού κοινωνικού διαλόγου.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο μείζον ζήτημα της περιορισμένης έως ανύπαρκτης πρόσβασης στις πηγές ρευστότητας που αντιμετωπίζει η συντριπτική πλειοψηφία των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, καθώς τα υψηλά επιτόκια δανεισμού, τα οποία, σε συνδυασμό με τις εμπράγματες κυρίως εξασφαλίσεις που ζητούνται από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, προκαλούν απόγνωση και έντονη απογοήτευση στον επιχειρηματικό κόσμο.

Σε αυτό το πλαίσιο υποβλήθηκαν προτάσεις για τη χρήση σύγχρονων και αποτελεσματικών χρηματοδοτικών εργαλείων, τα οποία διασφαλίζουν τη διοχέτευση πόρων στην πραγματική οικονομία και σε εκείνες τις επιχειρήσεις που τους έχουν πραγματικά ανάγκη.

Στο πλαίσιο αυτό, συζητήθηκε η πρόταση της ΕΣΕΕ αναφορικά με τη δημιουργία Αναπτυξιακής Τράπεζας Μικρών Επιχειρήσεων (ΑΤΜΕ) ειδικού σκοπού, με τραπεζικές, εγγυοδοτικές και χρηματοδοτικές δυνατότητες, θα μπορούσε να προσφέρει οικονομική ανάσα/οξυγόνο σε χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις και δη εμπορικές με τη χορήγηση «μικροδανείων». Προς αυτή την κατεύθυνση η συμμετοχή της ΕΤΕΑΝ Α.Ε. και των εγγυοδοτικών προϊόντων που μπορεί να διαθέσει στην αγορά, αναμένεται να διαδραματίσει κομβικό ρόλο στην άρση του αδιεξόδου που αντιμετωπίζουν χιλιάδες επιτηδευματίες.

Ακόμη μία παράμετρος, η αποτελεσματική διευθέτηση της οποίας συνιστά επιτακτική προτεραιότητα για τη βιωσιμότητα του εγχώριου επιχειρείν, αφορά στη θέσπιση ενός δίκαιου και λειτουργικού πλαισίου ρύθμισης των μη εξυπηρετούμενων επιχειρηματικών δανείων. Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ παρέδωσε στον κ. Υπουργό ενημερωτικό σημείωμα με στοιχεία για τα «κόκκινα» δάνεια, τα οποία ανέρχονται συνολικά σε €85 δισ. εκ των οποίων τα €27,5 δισ. είναι στεγαστικά, τα €12 δισ. καταναλωτικά και τα €45 δισ. επιχειρηματικά.
Το 15% των στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων που ανέρχονται στα €100 δισ. οφείλονται στις Τράπεζες από νοικοκυριά που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας. Η ΕΣΕΕ τόνισε ότι πρέπει να αποφευχθεί η πώληση των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε ιδιωτικές εταιρείες, που ειδικεύονται στις πτωχεύσεις, στις αγορές και στους τρόπους είσπραξης προβληματικών δανείων και πρότεινε προς τον κ. Υπουργό ειδικές ρυθμίσεις για τα «κόκκινα» δάνεια νοικοκυριών και επιχειρήσεων με ευεργετικές διαδικασίες για τους άπορους και τις ευάλωτες κοινωνικά ομάδες και με «κούρεμα» τμήματος οφειλής σε όσους μπορούν να ανακάμψουν και για επιχειρήσεις με πρόβλημα ρευστότητας.

Παράλληλα, αναπτύχθηκαν διεξοδικά κρίσιμα ζητήματα κοινωνικής δικαιοσύνης προς την επιχειρηματική τάξη όπως η προστασία της πρώτης κατοικίας των οφειλετών εμπόρων και η απεμπλοκή της από τις πτωχευτικές διαδικασίες, με ένταξή τους στο σχετικό δίχτυ προστασίας από τους πλειστηριασμούς, στις αντίστοιχες ρυθμίσεις κοινωνικών κριτηρίων και στην χρήση του κώδικα δεοντολογίας των Τραπεζών με τον κατάλογο εύλογων δαπανών διαβίωσης. Η ΕΣΕΕ ζήτησε επίσης την άρση του «τιμωρητικού» μέτρου του παγώματος των λογαριασμών όσων έχουν οφειλές προς το Δημόσιο.

Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης τόνισε πως η απελπιστική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει χιλιάδες μικρομεσαίοι της αγοράς, αποτελεί στις περισσότερες των περιπτώσεων αποκλειστικό προϊόν της οικονομικής κρίσης, χωρίς ευθύνη των επιχειρήσεων και ως εκ τούτου ενδείκνυται η θεσμοθέτηση του ορισμού της «εντός κρίσης μικρομεσαίας επιχείρησης» και η δημιουργία ενός αντίστοιχου ευρύτερου προστατευτικού φάσματος.

Τέλος, αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης η αλλαγή των όρων φερεγγυότητας των επιχειρήσεων και θέσπιση ενός “point system Τειρεσία” με αξιολόγηση της εμπορικής πίστης, η οποία θα εδράζεται στην αρχή της «δεύτερης ευκαιρίας».

Με το πέρας της συζήτησης, τόσο ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ κ. Βασίλης Κορκίδης όσο και ο Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα μπορεί να αποτελέσει μοχλό επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας και χώρο δημιουργίας νέων θέσεων εργασίας, με την προϋπόθεση βεβαίως να δοθούν οριστικές λύσεις στα χρόνια προβλήματα που την ταλανίζουν.

Επισυνάπτονται:
• Πίνακας με άμεσα και έμμεσα μέτρα που έπληξαν τον εμπορικό κόσμο την περίοδο 2010-2014

• Σχέδιο Κώδικα Δεοντολογίας για τη Λειτουργία της Αγοράς

Εμείς (TaxCoach) έχουμε να σημειώσουμε σχετικά ότι ορθώς προέβαλλε η ΕΣΕΕ τα εμπόδια και προβλήματα που αντιμετωπίζει ο εμπορικός κόσμος στην ηγεσία του υπουργείου, πολλά δε από τα προβλήματα δημιουργήθηκαν κατά τα προηγούμενα χρόνια της έντασης της κρίσης από την προηγούμενη κυβέρνηση, που βέβαια θα έπρεπε να βοηθήσει την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα αντί να θέτει κωλύματα. Εννοείται ότι και η νέα κυβέρνηση, είναι ακόμα περισσότερο απαιτητό σήμερα, να συνδράμει στη βελτίωση του περιβάλλοντος της επιχειρηματικότητας το συντομότερο δυνατόν, κάτι που θα ωφελούσε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς:

1. και τους επιχειρηματίες που θα ‘ανάσαναν’ επιστρέφοντας ολοένα και περισσότεροι σε κατάσταση κερδοφορίας,

2. και τους εργαζόμενους καθώς αφενός θα εξασφαλίζονταν καλύτερα οι θέσεις εργασίας τους, αφετέρου θα βελτιώνονταν το εισόδημά τους με τις σταδιακές επερχόμενες αυξήσεις λόγω της βελτίωσης,

3. και τη κοινωνία γενικότερα, καθώς θα βελτιώνονταν η πραγματική οικονομία και θα τονώνονταν η απασχόληση,

4.  και το κράτος, καθώς λόγω της γενικότερης βελτίωσης της πραγματικής οικονομίας, θα επέφερε βελτιωμένες επιδόσεις στα φορολογικά έσοδά του, κάτι που με τη σειρά του, θα συνέβαλε αφενός στη διευκόλυνση παροχών σε ευπαθείς κατά προτεραιότητα ομάδες ανακουφιζοντάς τες, αφετέρου στο να πληρώσει ευκολότερα τα τοκοχρεολύσια στους πιστωτές της χώρας μας.

>>>•<<<

Ίσως σας ενδιαφέρουν τα ακόλουθα άρθρα:

✎ Οι 300 υπέρ της Ελλάδος!
✎ Σκέψεις για τη νέα ελληνική κρίση
✎ Πρόγραμμα επιδότησης (έως 50%) για Υφιστάμενες επιχειρήσεις
✎ Πρόγραμμα επιδότησης (έως 100%) για ανέργους, για ίδρυση επιχείρησης

• Σκέφτεσαι Σεμινάρια; … Εὐεπιχειρεῖν !

• Άλλα σημαντικά Νέα

 

Related posts