6 Σεπτεμβρίου 2024

Τι είπε ο Χαρδούβελης στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση

Τι είπε ο Χαρδούβελης στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση

Τι είπε ο Χαρδούβελης στη Βουλή για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση:
Ακολουθεί η εισήγηση του υπουργού Οικονομικών, στη συζήτηση στη Βουλή, όπου και επικεντρώθηκε στα οικονομικά πεπραγμένα.Χαρδούβελης

Αναλυτικά, ανάφερε τα ακόλουθα:

Η κυβέρνηση ζητάει ψήφο εμπιστοσύνης της Βουλής σε μια ιστορική συγκυρία, τη στιγμή που βαίνουμε προς την ολοκλήρωση του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής.

Η τρέχουσα και τελευταία διαπραγμάτευση του Προγράμματος αποτελεί τον προθάλαμο της νέας ευρωπαϊκής πορείας της χώρας.

Και η κυβέρνηση χρειάζεται τη μέγιστη δυνατή υποστήριξη του Κοινοβουλίου στην προσπάθεια αυτή.

Η σημερινή κατάσταση της ελληνικής οικονομίας δεν έχει καμία σχέση με τις δραματικές στιγμές, που βίωσε η χώρα πριν από μερικά χρόνια. Η χώρα μας πλέον είναι πυλώνας ασφάλειας και σταθερότητας.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για την οικονομία και τη διαπραγμάτευση που βρίσκεται σε εξέλιξη, δεν είναι πλέον η οικονομία όπως ήταν πριν λίγα χρόνια, πριν μερικούς μήνες. Είναι το πολιτικό κλίμα, η αβεβαιότητα και η αστάθεια που δεν αφήνουν τα πράγματα να προχωρήσουν. Γι΄ αυτό το λόγο η ψήφος εμπιστοσύνης στην κυβέρνηση είναι ένα σημαντικό βήμα.

Η ψήφος εμπιστοσύνης εξασφαλίζει πολιτική σταθερότητα για τον τόπο. Αυτό χρειαζόμαστε για την επόμενη μέρα. Η πολιτική σταθερότητα διασφαλίζει ότι η χώρα θα συνεχίσει να τοκίζει τα επιτεύγματα των πολιτών τα τελευταία χρόνια σε όλα τα επίπεδα. Και τα επιτεύγματα αυτά είναι πολλά.

Τις δεκαετίες πριν την κρίση η ελληνική οικονομία κατέγραψε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης, βασισμένη στην αύξηση της εσωτερικής οικονομικής ζήτησης, χρηματοδοτούμενη με υπερβάλλοντα εξωτερικό δανεισμό δημοσίου και ιδιωτών.

Οδηγηθήκαμε με αυτό τον τρόπο, στη γιγάντωση της εγχώριας κατανάλωσης, την επιδείνωση της παραγωγικότητας της ελληνικής οικονομίας και τη συσσώρευση τεράστιων δίδυμων ελλειμμάτων δημόσιου και εξωτερικού χρέους. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να επιστρέψουμε εκεί.

Επομένως, το επόμενο βήμα για την ελληνική οικονομία από εδώ και πέρα είναι η περαιτέρω αύξηση της παραγωγικότητάς, η προσέλκυση νέων επενδύσεων και οι εξαγωγές. Αυτός είναι ο μόνος βιώσιμος τρόπος αύξησης των εισοδημάτων και μείωσης της ανεργίας, δεδομένου ότι εκ νέου διόγκωση της κατανάλωσης με δανεισμό δεν μπορεί να υπάρξει και ούτε θέλουμε να υπάρξει.

Ταυτόχρονα, πρέπει να υποστηρίξουμε εκείνους τους συμπολίτες μας, που πλήττονται από τον διαρθρωτικό μετασχηματισμό της οικονομίας. Πρέπει να διαφυλάξουμε την κοινωνική συνοχή. Να τους βοηθήσουμε να αναπτύξουν τις δεξιότητες οι οποίες είναι απαραίτητες στο νέο αναπτυξιακό περιβάλλον.

Για να κάνουν οι πολίτες τις μεταρρυθμίσεις δικές τους, πρέπει όλοι να συμμετέχουν στη νέα αναπτυξιακή εποχή που έρχεται, στο αναπτυξιακό μέρισμα που δημιουργούμε. Και όταν τις κάνουν δικές τους, οι μεταρρυθμίσεις θα συνεχιστούν ομαλά και η οικονομία θα μπορεί να αναπτύσσεται χωρίς εμπόδια.

Σχεδιάζουμε να αναδείξουμε μια εξωστρεφή και ανταγωνιστική ελληνική οικονομία, η οποία θα αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς και θα αξιοποιεί τα ανταγωνιστικά της πλεονεκτήματα στις διεθνείς αγορές.

Υλοποιούμε ένα νέο παραγωγικό πρότυπο στη χώρα. Οι βασικοί πυλώνες ανάπτυξης είναι:
• η βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος,
• η διοικητική μεταρρύθμιση στο δημόσιο,
• οι σταδιακές φοροαπαλλαγές,
• και η αποκατάσταση της αξιοπιστίας του τραπεζικού συστήματος με την ταυτόχρονη άρση της πιστωτικής ασφυξίας.

Το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα που προωθούμε ενθαρρύνει την προσέλκυση επενδύσεων και την είσοδο νέων επιχειρήσεων στις αγορές. Θέλουμε να γίνουμε ισχυρότεροι σε τομείς όπου η Ελλάδα παραδοσιακά είχε δυναμική παρουσία, όπως η γεωργία, ο τουρισμός και η ναυτιλία. Και δημιουργούμε συνθήκες για την ανάπτυξη εντελώς καινούργιων κλάδων, όπου η Ελλάδα έχει όλες τις δυνατότητες να πρωταγωνιστήσει.

Αυτή είναι η ταυτότητά μας. Αυτή είναι η πολιτική μας. Ενίσχυση των παραδοσιακών πυλώνων της οικονομίας και επένδυση στη νέα οικονομία, στη νέα δημιουργία.

Αν οι αγορές είναι εύκολα προσβάσιμες σε νέες επιχειρήσεις, ο ανταγωνισμός αυξάνεται και τα οφέλη για τους καταναλωτές και τους πολίτες, όπως χαμηλότερες τιμές και υψηλότερη ποιότητα προϊόντων, πολλαπλασιάζονται. Ήδη το επιχειρηματικό περιβάλλον βελτιώνεται. Οι διαδικασίες εισόδου σε πολλές αγορές έχουν απλοποιηθεί και η προσπάθεια συνεχίζεται.

Η ύφεση φτάνει πλέον στο τέλος της, καθώς μετά από 6 χρόνια συνεχούς συρρίκνωσης, η ελληνική οικονομία αναμένεται να έχει θετικό ρυθμό ανάπτυξης στο τρίτο τρίμηνο του 2014. Η ανατροπή αυτή δεν είναι μικρής σημασίας ή αυτονόητη, όπως κάποιοι θέλουν να παρουσιάσουν.

Δεν πρέπει να παραβλέπουμε άλλωστε ότι η δημοσιονομική εξυγίανση έγινε πραγματικότητα. Το 2013 το ελληνικό κράτος πέτυχε πρωτογενές πλεόνασμα που έφθανε το 0,8% του ΑΕΠ της χώρας, ένα χρόνο νωρίτερα από τον στόχο ενώ για το 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα ξεπερνά το 1,5%. Έχουν περάσει μόλις πέντε χρόνια, αλλά για να μην το ξεχνάμε, το 2009 είχαμε πρωτογενές έλλειμμα που έφθανε το 10,4% του ΑΕΠ.

Η διεθνής ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας αποκαθίσταται σε υγιέστερες βάσεις. Το 2013 η Ελλάδα είχε θετικό ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών. Εξάγαμε περισσότερα από όσα εισάγαμε για πρώτη φορά από το 1948.

Επίσης, το ελληνικό κράτος, όπως και το τραπεζικό σύστημα αλλά και μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αποκτήσει ξανά πρόσβαση στις διεθνείς κεφαλαιαγορές.

Μετά από τέσσερα χρόνια αποκλεισμού από τις αγορές ομολόγων, το ελληνικό κράτος άντλησε 3 δισ. ευρώ μέσω έκδοσης 5ετών ομολόγων τον Απρίλιο του 2014 και 1,5 δισ. ευρώ μέσω 3ετών ομολόγων τον Ιούλιο του 2014.

Στη συνέχεια το Σεπτέμβριο πραγματοποιήθηκε ανταλλαγή, ύψους 1,7 δισ. ευρώ, υφιστάμενων εκδόσεων Εντόκων Γραμματίων Ελληνικού Δημοσίου. Με αυτό τον τρόπο μεταφέρθηκε βραχυπρόθεσμο χρέος σε μεσοπρόθεσμες εκδόσεις, αφαιρώντας πίεση από την αναχρηματοδότηση του Δημοσίου.

Πέραν όμως όλων αυτών, θα ήθελα να σταθώ στην πολιτική που ακολουθούμε για τα δημόσια έσοδα. Θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό να διαμορφώσουμε μια νέα πολιτική συλλογής δημοσίων εσόδων, για να υπάρξει φορολογική δικαιοσύνη αλλά και απεξάρτηση από τη λογική των αναγκαστικών οριζόντιων μέτρων.

Δεν μπορούμε πλέον να χρεώνουμε το κόστος σε επόμενες γενιές Ελλήνων με καταστροφικά αποτελέσματα.

Στο πεδίο συλλογής δημοσίων εσόδων έχουν ήδη γίνει γενναία βήματα. Έχουμε ενσωματώσει στο εθνικό μας φορολογικό δίκαιο όλες τις εξελίξεις της διεθνούς και ευρωπαϊκής οικονομικής πραγματικότητας. Ένα νέο σύγχρονο φορολογικό θεσμικό πλαίσιο πλέον έχει τεθεί σε ισχύ, με νέο κώδικα φορολογίας εισοδήματος, νέο κώδικα φορολογικών διαδικασιών και αντικατάσταση του κώδικα βιβλίων και στοιχείων με σημαντικά απλούστερη νομοθεσία.

Βρίσκονται πλέον σε ισχύ σημαντικές διατάξεις για την καταπολέμηση της φοροαποφυγής και φοροδιαφυγής.

Επίσης, προωθήσαμε ισχυρό νομικό και θεσμικό πλαίσιο για τον έλεγχο των ενδοομιλικών συναλλαγών, ενός ζητήματος που από καιρό έμενε εκκρεμές με τεράστια απώλεια εσόδων για το Δημόσιο.

Δίνουμε βάρος στο μεγάλο πλούτο και τους μεγάλους οφειλέτες. Συστάθηκαν:
• Δύο εξειδικευμένα ελεγκτικά κέντρα: για μεγάλες επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα μεγάλου πλούτου,
• μια μονάδα είσπραξης μεγάλων χρεών,
• καθώς και μια Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων για την αντιμετώπιση της διαφθοράς.

Για πρώτη φορά η φορολογική διοίκηση λειτουργεί βάσει στρατηγικού σχεδίου, το οποίο θέτει στόχους και δείκτες για ελέγχους και εισπράξεις φόρων, που αξιολογούνται τριμηνιαία.

Ειδικά στο κρίσιμο πεδίο των ελέγχων: Έχει αυξηθεί κατά 400% ο αριθμός των φορολογικών ελεγκτών, μέσω διαδικασίας εκπαίδευσης και πιστοποίησης των υφιστάμενων εφοριακών υπαλλήλων. Επιπρόσθετα θα αυξηθούν περαιτέρω 30% εντός του 2015, μέσω νέων προσλήψεων από το ΑΣΕΠ.

Εφαρμόζονται νέοι μέθοδοι ελέγχου (μερικοί έλεγχοι, έμμεσες μέθοδοι), ενώ αξιοποιούνται δεδομένα από λίστες πληροφοριών (π.χ. εμβάσματα, off-shore).

Τέθηκε σε λειτουργία το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για ελέγχους (ELENXIS), ενώ αναπτύχθηκε Σύστημα Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών (ΣΜΤΛ), για την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση περιπτώσεων ξεπλύματος μαύρου χρήματος.

Παράλληλα, βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης δράσεις που αφορούν και τομείς πέρα από τα φορολογικά, όπως:
• Το πληροφοριακό σύστημα, με σκοπό την αυτόματη άντληση δεδομένων από τραπεζικούς λογαριασμούς.
• Η ηλεκτρονική διασύνδεση με άλλα Υπουργεία, με σκοπό την άντληση πληροφοριών (π.χ. ασφαλιστικά ταμεία).
• Το ηλεκτρονικό μητρώο σκαφών αναψυχής σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία
• Το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο.
• Η προμήθεια μηχανημάτων x-ray για την ενίσχυση των τελωνειακών ελέγχων.
• Η ενιαία θυρίδα εξαγωγών (single window), με σκοπό την εξυπηρέτηση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου, μια δράση που μειώνει σημαντικά το χρόνο και τις διαδικασίες που απαιτούνται για την εισαγωγή / εξαγωγή αγαθών και βελτιώνει ακόμη περισσότερο την ανταγωνιστικότητα της χώρας.

Τα 2 μεγάλα κέντρα ελέγχου έχουν διενεργήσει κατά το διάστημα Ιανουαρίου Σεπτεμβρίου του 2014 περισσότερους από 1.400 ελέγχους σε μεγάλες επιχειρήσεις, φυσικά πρόσωπα μεγάλου πλούτου, εμβάσματα και off shore. Έτσι μέσα στο πρώτο επτάμηνο του 2014, βεβαιώθηκαν φόροι ύψους 1,6 δισ. ευρώ.

Επιπρόσθετα, κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2014, μέσω των 65 τμημάτων ελέγχου του πανελλαδικού δικτύου των ΔΟΥ, διενεργήθηκαν περίπου 2.500 έλεγχοι οι οποίοι βεβαίωσαν 300 εκατ. ευρώ

Παράλληλα, ελαφρύνουμε το διοικητικό κόστος πολιτών και επιχειρήσεων με την ψηφιοποίηση 45 φορολογικών διαδικασιών μέσω του TAXISnet, τη μεταφορά των πληρωμών στις τράπεζες (και μέσω web banking), και την απλούστευση του εντύπου δήλωσης επιστροφής ΦΠΑ. Βεβαίως, υπενθυμίζω και την απαλλαγή από τις υποχρεώσεις του ΦΠΑ από το 2015 για περίπου 415.000 επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες, με Ακαθάριστα Έσοδα μέχρι 10.000 ευρώ.

Επίσης, πριν από λίγες μέρες υπεγράφη η απόφαση για την επιτάχυνση της επιστροφής του ΦΠΑ στις συνεπείς επιχειρήσεις. Όσες επιχειρήσεις είναι συνεπείς στις φορολογικές υποχρεώσεις τους θα δικαιούνται άμεση και κατά προτεραιότητα επιστροφή του ΦΠΑ.

Μια νέα πολιτική δημοσίων εσόδων αναδύεται σταδιακά:
• Ο εκσυγχρονισμός της φορολογικής διοίκησης συνεχίζεται.
• Τα έκτακτα βάρη προς τους πολίτες θα συνεχίσουν να μειώνονται και οι συνεπείς φορολογούμενοι θα ανταμείβονται, τώρα που τα δημοσιονομικά αποτελέσματα σταδιακά το επιτρέπουν.
• Οι φορολογικοί συντελεστές θα αποκλιμακώνονται, χωρίς όμως να θέτουν σε κίνδυνο τη δημοσιονομική ισορροπία.

Στο Προσχέδιο Προϋπολογισμού 2015 που πρόσφατα παρουσιάσαμε, περιλαμβάνεται μια πρώτη σειρά μέτρων, τα οποία στοχεύουν σε σταδιακή μείωση των φορολογικών βαρών. Προβλέπεται:
• μείωση κατά 30% της έκτακτης εισφοράς αλληλεγγύης,
• διατήρηση στο 13% του ΦΠΑ στην εστίαση,
• μείωση κατά 30% του ΕΦΚ στο πετρέλαιο θέρμανσης με παράλληλη διατήρηση του επιδόματος θέρμανσης,
• μείωση – από φέτος – των ασφαλιστικών εισφορών,
• βελτίωση του πλαισίου ρυθμίσεων ληξιπρόθεσμων φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.

Στην περίπτωση του ΕΝΦΙΑ, εφαρμόσαμε για πρώτη φορά μια μεγάλη φορολογική αλλαγή, που αφορά κάθε μορφής δικαιώματα επί ακίνητης περιουσίας. Τιτάνιο έργο σε μια δύσκολη περίοδο, που όλα τα νοικοκυριά αντιμετωπίζουν μείωση στα εισοδήματά τους.
• Δώσαμε την απαραίτητη παράταση στην εφαρμογή, και με τα νέα εκκαθαριστικά φαίνονται ξεκάθαρα οι μειώσεις σε σχέση με το παλιό ΕΕΤΗΔΕ.
• Παράλληλα, συστάθηκε με απόφασή μου, η Επιτροπή Αξιών Ακινήτων ώστε να προσαρμοστούν οι αντικειμενικές αξίες στις πραγματικές αξίες.

Σε ό,τι αφορά το χρηματοπιστωτικό σύστημα, είναι σημαντικό ότι οι τέσσερις συστημικές τράπεζες, μετά την ισχυρή ανακεφαλαιοποίησή τους κατά τη διάρκεια του 2012-2013, κατάφεραν και άντλησαν από τον ιδιωτικό τομέα, το πρώτο εξάμηνο του 2014, κεφάλαια ύψους 8,5 δισ. ευρώ.

Από εδώ και στο εξής, οι τράπεζες πρέπει να καταστούν βασικός πυλώνας ανάπτυξης, χρηματοδοτώντας επενδύσεις και παρέχοντας ρευστότητα στις επιχειρήσεις.

Προκειμένου να πετύχουμε αύξηση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία, υπάρχουν δύο ζητήματα, στα οποία είναι αναγκαίο να δοθούν λύσεις:
i. Το πρώτο ζήτημα αφορά τόσο τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια προς τις τράπεζες, όσο και τις οφειλές προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, που αποτελούν βραχνά για χιλιάδες νοικοκυριά και επιχειρήσεις.
ii. Το δεύτερο ζήτημα αφορά τη δυσκολία που έχουν οι τράπεζες να χορηγήσουν νέα δάνεια. Με την ολοκλήρωση των stress tests από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, όλες οι ενδείξεις δείχνουν ότι από τις αρχές του 2015, θα επανέλθουμε σε ομαλούς ρυθμούς δανειοδότησης.

Αλλά η πραγματική οικονομία θα ωφεληθεί τα μέγιστα και από το εκτελούμενο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου, που υλοποιεί το ΤΑΙΠΕΔ και το οποίο πρέπει να επιταχυνθεί. Κορυφώνεται η σχετική δραστηριότητα με 17 διαγωνισμούς σε εξέλιξη και πλήθος άλλων σε προχωρημένο στάδιο προπαρασκευής.

Στόχος είναι σωρευτικά έσοδα ύψους 9,7 δισ. ευρώ έως το 2016. Κυριότερος στόχος, βέβαια, είναι η προσέλκυση δευτερογενών επενδύσεων για την αναβάθμιση των αποκτώμενων υποδομών, με πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα στην οικονομία.

Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση της δημόσιας ακίνητης περιουσίας, θεμελιώνουμε ένα νέο πλαίσιο που θα τη μετατρέψει από terra incognita σε μοχλό ενίσχυσης της πραγματικής οικονομίας. Καταρτίστηκε για πρώτη φορά Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας. Στο μητρώο αυτό τηρούνται δεδομένα για τα ακίνητα όλων των φορέων του δημόσιου τομέα, τα οποία ανέρχονται σήμερα σε περίπου 105.000.

Στόχος είναι το Μητρώο Ακίνητης Περιουσίας να αποτελέσει ένα συνεχώς επικαιροποιούμενο γεωγραφικό και περιγραφικό μητρώο, στο οποίο θα διασυνδέονται οι βάσεις δεδομένων της δημόσιας περιουσίας όλων των υπουργείων, προσαρμοσμένες στο σχήμα της βάσης δεδομένων των Ψηφιακών Υπηρεσιών Δημόσιας Περιουσίας.

Παράλληλα, επίκειται άμεσα σχετική νομοθετική πρωτοβουλία του Υπουργείου Οικονομικών που αφορά στα καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου. Με αυτή την πρωτοβουλία σκοπεύουμε να επιλύσουμε ένα χρόνιο κοινωνικό πρόβλημα αλλά και να αυξήσουμε τα δημόσια έσοδα, τόσο από το αντάλλαγμα εξαγοράς, όσο και από την υπαγωγή στη φορολόγηση των εξαγοραζόμενων ακινήτων.

Κυρίες και κύριοι βουλευτές,
Η επόμενη μέρα μετά το Μνημόνιο για την χώρα θα πρέπει να είναι μέρα λελογισμένης ευθύνης. Η έξοδος στις αγορές προϋποθέτει την εκπλήρωση των δημοσιονομικών στόχων, βελτίωση των οικονομικών δεικτών και κυρίως πολιτική υπευθυνότητα και σταθερότητα. Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να επιστρέψουμε στη συνταγή που μας έφερε στην κρίση.

Πολιτική υπευθυνότητα σημαίνει ότι η χώρα θα αποπληρώνει τους τόκους του χρέους προς τους θεσμικούς πιστωτές και εταίρους της ανελλιπώς. Μόνον έτσι θα είμαστε αξιόπιστοι και θα μπορούμε να βγαίνουμε στις αγορές και να ξανα-δανειζόμαστε. Ας σημειώσουμε εδώ, ότι οι δαπάνες για τόκους μειώθηκαν από 7,8% το 2011, σε 3,3% του ΑΕΠ το 2013 και αναμένεται να μειωθούν κάτω από το 3,0% ετησίως κατά μέσο όρο από το 2020.

Πολλά ακούγονται για το χρέος τις τελευταίες ημέρες. Η συμφωνία για τα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους είναι μπροστά μας και θα έρθει ως αποτέλεσμα της συνέπειάς μας στους μεταρρυθμιστικούς στόχους που έχουμε αναλάβει.

Η κυβέρνηση ανέλαβε την εφαρμογή του προγράμματος ολοκληρώνοντας – ακόμη και με σημαντικό πολιτικό κόστος – μεταρρυθμίσεις που έκρινε αναγκαίες για την βελτίωση της αποτελεσματικότητας της ελληνικής οικονομίας.

Διαπραγματεύτηκε και διαπραγματεύεται με τεκμηριωμένα επιχειρήματα όποτε έκρινε και κρίνει ότι το κόστος δεν ήταν ανάλογο του μελλοντικού οφέλους για την οικονομία. Έδειξε στους επίσημους δανειστές ότι μπορεί η Ελλάδα να προχωρήσει μόνη της προς την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας της.

Αυτό είναι τώρα το μεγάλο στοίχημα. Να μην αφήσουμε αναξιοποίητα τα οφέλη της δημοσιονομικής εξυγίανσης και της εθνικής προσπάθειας των τελευταίων χρόνων και να μπούμε σε μία νέα περίοδο σταδιακής βελτίωσης των δεδομένων για όλους μας.

Στις συμφωνίες με τους εταίρους μας, η Ελλάδα πρέπει να είναι ενωμένη και η φωνή της ενιαία. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να στέλνουμε λάθος μηνύματα στους θεσμικούς πιστωτές και τους εταίρους μας. Πρέπει να υπάρχει συναίνεση στα μεγάλα θέματα.

Δεν είναι η ώρα του εφησυχασμού, αλλά της εγρήγορσης. Δεν είναι η ώρα των εύκολων και μη κοστολογημένων παροχών, αλλά η ώρα της ανάπτυξης του παραγωγικού δυναμικού της οικονομίας. Έτσι μόνο θα δημιουργηθούν νέες επιχειρήσεις, νέες θέσεις εργασίας και θα μειωθεί η ανεργία στην πατρίδα μας.

Η επόμενη μέρα για την ελληνική οικονομία έχει ξεκινήσει και οι υπεύθυνες δυνάμεις είναι παρούσες και θα συνεχίσουν το έργο τους.

Η ιστορία δεν γράφεται από τους απόντες και τους «σχολιαστές» της πολιτικής ζωής που με περισσή άνεση μοιράζουν εύκολες λύσεις.

Είμαστε βέβαιοι ότι δίνουμε τον σωστό αγώνα, για όλους τους πολίτες, που δε θέλουν να δουν τη χώρα να ξαναγυρίζει στο «κακό» της παρελθόν. Με όσα καταφέραμε και για όσα θα συνεχίζουμε να παλεύουμε, δίνουμε προοπτική στον τόπο, στους συνανθρώπους μας και στις επόμενες γενιές.

Αυτά ανάφερε ο κ. Χαρδούβελης, αναμενόμενα εκ της θέσεώς του ως υπουργού οικονομικών της αυτής κυβέρνησης.

Ο κ. Χαρδούβελης όμως που είπε ότι θέλει ένα νέο παραγωγικό μοντέλο για την ελληνική οικονομία, με ενίσχυση της εγχώριας παραγωγής έτσι ώστε να μην εξαρτώμαστε από εισαγωγές και με την ενίσχυση των εξαγωγών μας. Παρέλειψε ωστόσο να πει ότι οι εξαγωγές με τις αλλαγές και παρεμβάσεις που προωθεί και υλοποιεί η κυβέρνησή του, δεν αυξάνουν αλλά μειώνονται. Δείτε σχετικά εδώ.
Όπως επίσης ότι η βιομηχανική και βιοτεχνική δραστηριότητα στη χώρα μας δεν ενδυναμώνεται αλλά αποδυναμώνεται. Δείτε σχετικά εδώ και εδώ.

Ο κ. Χαρδούβελης είπε ότι για σταδιακή ελάφρυνση από τους φόρους, όμως οι ίδιοι οι εκπρόσωποι των παραγωγικών τάξεων, δεν φαίνεται να συμμερίζονται την άποψή του. Δείτε σχετικά εδώ και εδώ.

Ο κ. Χαρδούβελης είπε ότι πράττει η κυβέρνηση προς την αποκατάσταση της αξιοπιστίας του τραπεζικού συστήματος με την ταυτόχρονη άρση της πιστωτικής ασφυξίας.
Πως κ. Χαρδούβελη; Με το να μειώνονται σε ολοένα χαμηλότερο μέγεθος οι χρηματοδοτήσεις από τις τράπεζες προς την οικονομία; Διαβάστε σχετικά εδώ.

Ο κ. Χαρδούβελης είπε ότι ενεργούν για να δημιουργήσουν ένα φιλικό περιβάλλον προς την επιχειρηματικότητα. Πως κ. Χαρδούβελη; Με την αφαίμαξη της ρευστότητας; Δείτε σχετικά εδώ.

Ο κ. Χαρδούβελης είπε ότι η κυβέρνησή του στηρίζει τους συμπολίτες μας, που πλήττονται από τον διαρθρωτικό μετασχηματισμό της οικονομίας. Πρώτα απ’ όλα κ. Χαρδούβελη, φταίνε οι συμπολίτες μας που πλήττονται από το διαρθρωτικό μετασχηματισμό που ενεργείται;  … διότι αν δεν φταίνε, ομολογείτε ότι ενεργείτε άδικα. Δεύτερον, πως τους στηρίζετε; Με την θεόρατη ανεργία; Με τα υψηλότατα επίπεδα φτώχειας;
Δείτε σχετικά, εδώ και εδώ.

… και επειδή ο κ. Χαρδούβελης, ως υπουργός Οικονομικών δεν μπορεί να λέει παρά αυτά που είπε, δείτε και μια εικόνα που αξίζει χίλιες λέξεις.

Related posts